Slappehelg.

Har haft den slöaste helgen på länge. Ett litet undantag var nu i kväll när jag fick ett ryck och fixade lite i sadelkammaren med hjälp av Jan. Dessutom kom pressenningen upp över den trasiga logporten så nu kommer det inte att snöa in på mitt hö =)

Andra bra saker som blev fixade idag är låset till dörren till sadelkammaren. Känns tryggt att låsa in alla sadlarna nu, vi har ju en hel del grejer. Sen så satte jag upp öglor i taket som jag ska kunna hänga täckena i när de ska torka. Det är pinnöglor och sen så ska jag ha en S-krok som man trär genom spännena på täcket och sen hänger upp i öglan. Hoppas det kommer funka lika bra som jag hoppas!

Äntligen börjar det bli klart i stallet efter ombyggnaden, sadelkammaren har värme. Dock med provisorisk lösning över ytterdörren. Skiva på utsidan, isolering och byggplast. Funkar tillsvidare iaf! Det saknas bara lampa på loftet och lampa på logen nu, den på logen har jag en redan som bara ska sättas upp och sen ha en förlängningssladd till. Ibland funkar det med en enkel grej så länge!

Ikväll blev det pizza med Jonas, Nina och Kimsan. Alla åkte hem tidigt så nu sitter jag här helt själv med dumburken. Blir nog sängen tidigt tror jag. Känner mig trött efter slöhelgen =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Låter som en härlig helg!



Skönt att sadelkammaren äntligen börjar ta form :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback