Scary!

Idag har jag varit med om en skräckupplevelse..

Stod och fixade stallet innan hästarna skulle in då kommer GunillA och säjer att Enya är lös och springer runt på gården. Första tanken "Vem fasen har nu glömt stänga grinden och varför är de andra inte ute?!" Andra tanken efter att ha kollat grindarna " Hur i h-vete kom hon ut?"

Ut med grimskaft både jag och Jan för att försöka få tag på henne när hon rusar runt, in bredvid staketet och upp i ett buskage uppå på en stenmur. Går sakta, sakta fram mot henne för att hon inte ska röra sig, alternativen är att hoppa över eltråden in i hagen eller att gå längre upp i stenmuren med risk för att fastna med benen mellan stenarna.

Tydligt orolig häst som inte vill att Jan går nära. Jag har ingen möjlighet att komma fram till henne från mitt håll och måste stå kvar för att blockera vägen. Pratar med henne lugnande undertiden som Jan smyger sakta fram och pratar med henne han med. Tillsist sansar hon sig så att han kan få in fingrarna i grimman och hålla henne stilla tills jag kommer fram. Steg för steg ner för muren och äntligen på fast mark!

Leder henne mot stallet när hon flyger förbi mig men stoppar som tur är när grimskaftet tar slut. Då har hästen en vajergrind (sån spiralgrind) hängades fast i svansen!!!! Vi har inga sånna grindar i den hagen ens!  Hur fasen har hon lyckats fastna i en sån då? Och vilken jäkla tur att benen var hela..

Usch så rädd jag blev. Tur att allt gick bra och att hon verkar må bra nu iaf. Benen såg hela ut ikväll och inga sår, får kolla igen sen när jag ska kvällsfodra..

 Usch tänk om det hade hänt henne nåt.. Inte Enya med liksom!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Så himla otäckt, helt otroligt att det gick så pass bra som det gjorde!

Kom du på hur hon kom ut ur hagen?

Postat av: a

oj :o

Postat av: a

oj :o

Postat av: Lisa

Emily - Näe det har jag inte kommit på ännu. släppte dem för säkerthets skull i en hage långt från vägen idag =S Det enda jag kan tänka mig är att hon har blivit så rädd att hon har sprungit mot den elastiska grinden och haft huvudet nere så att den tråden har gått längs ryggen på henne.. Men det lär jag aldrig få veta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback