Lördag =)

Har spenderat veckoslutet med att storstäda mitt hem, rensat ur garderoberna och i morgon ska ljusstakarna upp också. Skönt att få det gjort men shit vad mycket kläder man samlar på sig! Har redan sorterat ut en sopsäck som ska slängas och två som ska ges bort. Sköööönt att bli av med det =)


Ikväll blev det bara slappande framför tv:n, var hundvakt åt Jessicas Astor så det blev inga utsvävningar. Var hundvakt åt Ann-Katrin med så det fick bli en sväng dit med och kolla till hennes små. Hon har dessutom tre småvalpar nu med, otroligt söta små yorkies=) När jag kom hem tog jag in hästarna och gav dem kvällsmat, borstade Enya och Linda och gosade lite. Gick in och gjorde kvällsmat under tiden de åt, blev lyxmat idag. Nyårsfilé med potatisgratäng med vin till! *gott gott*

Sen gick jag ut och tränade en stund med Enya, lite förflyttningar och följa john som uppvärmning innan vi började med lite nyare saker. Lite början till longering som hon aldrig har gjort förut. Gick över förväntan, hon är allt bra smart min lilla snöstjärna =D Bara visade med handen och lite vift med repet så gick hon så snällt ut, slutade veva med repet och hon höll både position och fart. Det är riktigt bra, de brukar tappa något av de när förstärkningen försvinner. Sen så skickade jag henne över bron, inga problem. Då provar vi i trav, inga problem där heller! Slutade där för det kändes så himla bra =D

Innan vi gick in så tränade jag att ge efter för tryck, denna gång med repet om frambenet. Meningen är att när hon får nåt om benet så ska hon gå från trycket. Det är en grej jag har haft nytta av "på riktigt*", Windy hade jag tränat detta med och en gång när vi var ute och red så fick hon taggtråd om benet. Men tack vare träningen fick hon inte panik utan stod lugnt och stilla kvar med benet i luften tills jag kunde hoppa av och hjälpa henne loss. Så detta ska tränas mer på även med Enya!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback