Hovslagar-dag

Andra gången för Enya att träffa hovslagaren idag! Hon skötte sig hur bra som helst och gjorde bara ett pytteförsök att ta sig loss när han var på sista framhoven men la snabbt ner det när hon inte lyckades. Det är så skönt att ha Johan till hovslagare, han är så lugn och sansad och bråkar aldrig med hästarna. Han bara håller i och låter dem själv förstå att det enda rätta är att ge sig. Jag gillar det, tror helt klart att det ger trygga hästar som gillar när hovis kommer.

Passade på att mocka och fixa till stallet innan  han kom så nu är allt klart där ute. Bara att lägga upp maten och släppa in ikväll! Lyxigt värre =)

När jag sen skulle gå in hade mina vita hundar förvandlats till två gegg-monster =O Så det blev till att duscha Holly snabbt bara, hon ska ju på utställning på söndag så det är inte så lönt att schamponera henne idag. Ella däremot åkte på en storrengöring med schampo och balsam så nu luktar hon jättegott igen. Älskar lukten av nybadad phaléne =) Ikväll blir det mer fix, kloklippning, tandborstning och öronrengöring står på menyn. Ska försöka hinna klippa Pepsi snart igen. Ska iaf ta huvudet och öronen för håret petar henne i ögonen såg jag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback