Enya-träning

Jenny tränade med Enya igår, hon gjorde dessutom slag i saken och byggde om en pall till bro. Det har jag tänkt på ett bra tag men har varit lat och inte fått tummarna ur ;)

Hon frågade om inte jag ville titta på när hon tränade och det ville jag ju såklart!

De började med vanligt markarbete; följsamhet, flytta rumpan och framdelen var för sig, kunna flytta huvudet bara, stå stilla mm. Efter det så gick de över "bron" som Jenny hade byggt. Filmen visar när hon går över den för första gången, det är därför hon har lite tryck i repet. Gångerna efter gick hon över direkt utan att behöva det extra stödet.




Är så härligt att se Enya nu! det är så stor skillnad mot hur hon var när hon kom och hur hon är nu. Hon är lugn, lyhörd och mer "nere på jorden".

Hon har hela tiden uppmärksamheten riktad på matte och är trygg i att man rör vid henne på hela kroppen. Man kan se hur trygg hon känner sig i situationen nu, förr så var hon hela tiden på tårna och beredd att fly. Öppnade jag boxdörren så rusade hon ut bara för att hon kunde. Nu står hon kvar i boxen med dörren öppen när jag fodrar och hämtar grejer eller tar på grimmorna på morgonen. Det är så skönt! Det är en sån grej jag verkligen inte tål, när hästarna går ut utan att ha fått lov. Som exempel kan man ju ge Linda, hennes boxdärr glömde jag stänga en kväll när jag tog in dem. När jag kom ut 4h senare och skulle nattfodra så stod hon snällt kvar i sin box fast hennes hö var slut och morgonpåsarna stod precis utanför hennes box =)

Kan knappt vänta tills den dagen jag äntligen får sitta på hennes rygg!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback