Skrytblogg

Jessica kommenterade att jag inte har uppdaterat bloggen på ett tag, sköter mig inte ;-)


Jaja..


Holly på klubben för första gången

På torsdag börjar antligen Hollys valpkurs! Ska bli sååå roligt, bara trevliga människor med trevliga hundar , bra instruktör och så jag & Holly då *hihi*
   Har mest "gnällt" på Hollys uppförande här i bloggen, hon är ganska tuff av sig och har fått glida runt på en räkmacka liiiite för länge. Nya tag för matte och nu har Holly fått börja i skolan; man låser in sig på toaletten för att slippa de andra hundarna. Idag har vi tränat kontakt, nej och sitt. Börjar liiite på ligg men det fattar hon inte alls :P Så duktig så min lilla kicka!
   Koppelträningen går sådär, så länge Ella går med så går det fint. Läskigt värre när mamma inte är med tycker Holly! Då sätter man sig på rumpan och vägrar att gå, matte den elaka tanten fortsätter gå och nästan släpar med sig Hollyn varpå Hollyn skriker och hoppar innan hon till sist inser att jag får nog följa med den där matten ändå. Hon verkar ju inte ge sig! *hehe*
   Inkallningen går inge vidare, beroende på att Lycke eller Ella alltid ska på och terrorisera. När vi är ute själva så är hon lite för ängslig ännu.. Men vi kämpar på! Har kommit på att korv passade Holly-magen så nu kör vi på med det. hon brås på sin mamma ang maten. Pyttig är bara förnamnet! Det vi har hittat som Holly-magen gillar är hittils: ost, katt-torrisar, leverpastej och korv.. Allt i pytt-pyttiga bitar såklart. En slant hotdog får man dela på minst 4 bitar!



Holly igen



Kutte är anmäld till anlagsprovet i viltspår. På vinst och förlust :P Spännande är det iaf, Henke ska gå med honom men jag ska definitivt med och titta!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback