Skrikande valp i snöre

   Idag har jag koppeltränat valparna, Lycke är jätteduktig och följer med så fort man lockar lite på henne. Holly däremot! Hon skriker i högan sky så fort kopplet tar emot, hoppar, biter i kopplet och lever buse. Försökte med allt jag kunde komma på tills jag kom ihåg hur jag gjorde när Ellis var liten.
   På med koppel på Holly och på med koppel på Ella. Sen tar man Ella och går och Holly fick snällt hänga på mamsen. Perfa! Nu går hon jätteduktigt även utan Ella med.. skönt! Hoppas bara det håller i  sig tills i morgon ;-)

Ska ut och spåra ikväll, får se hur det går. Har tänkt mig mindre liggtid och längre stäcka. Henke ska gå med Kutte, det är bra! Han behöver komma ut med sin vovve och göra grejer han med ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessica & Astor

Heja Lisa friskt humör det é det som susen gör. heja, heja, heja.

Det kommer att blir kanom bra för Lycke och Holly kommer snart på hur man går i koppen. Kuttebus klarar säkert anlagsprovet. (hoppas jag gör det me)

Kramar från Jessica & Astor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback