Hässleholm

Igår var det utställning i Hässleholm, var ett helt gäng som åkte. Jag, Mamma & Kutte + Jonas & Devil + Anna, KG, Amanda & Stoj. Var ganska mkt roligare när man är fler så man har nån att prata med =)

Det gick iaf kanonbra, Stojen blev BIR med kanonkritik & Devil fick en 2:a med bra kritik. Han var lite för liten bara.. Plutten! Dock så skrev domaren "Utmärkt temperament" på alla hundar och det är ju hur kul som helst.

Kutte då..
Vi var 4 i hans grupp, Devil+2 till, varav 2st åkte ut på tvåor. Kvar var Kutte och Tom som han har gått mot alla gånger hittils. Kutte uppförde sig med bravur och jag är riktigt nmöjd med hur jag visade honom. Självklart finns det smågrejer att slipa på men det gick skitbra. Han stod som ett proffs och sprang på fint med buret huvud. Vad blev då reslutatet? Tom blev 2a med HP och Kutte blev 1a med CK!!!!!!!
  
Nervös som fasen inför unghundsklassen som var den enda som var kvar. En hane gick där och han åkte ut på en tvåa han med! Tuff domare.. Ojsan hoppsan, Kutte blev bästa hane!


Snyggot!

Ännu mer nervös när vi stod och kollade på tikarna. Gillade inte nån av dem utom den tiken som gick öppenklassen och jag hade nog samma smak som domaren för hon blev bästa tik och sedermera även BIR. Kutte blev alltså BIM!! Domaren tyckte han var en mycket lovande unghund men jämfört med tiken så var han lite för ofärdig. Ngt ostabil i fronten skrev hon, han rörde sig tydligen lite valpigt. Men jämfört med en 3årig tik så förstår jag det, han är ju bara 11mån lillemannen.

Usch vad glad jag var, nästan så jag hade tårar i ögonen när vi gick ut. Tjejen som hade tiken var snäll och ställde upp på foto med så jag ska lägga in dem här så fort jag har lagt in dem på datorn. Dessutom hette tiken Dagny.. Gulligt med en Kurt och en Dagny =)

Är så glad och stolt över min lille Kurt! He's the champ! Nu håller jag tummarna för anlagsprovet på torsdag med, hade varit så jäkla kul om han tog det med. Snacka om att matten blir mallig då ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Grattis grattis! :-D

Postat av: Lisa

Tack Lotta!!

Postat av: O

Wow - men Kurt och jag är ju bäst ju! Heja heja vad vi är snygga och bra!



Matte och R2 hälsar med grattis och leverop

Postat av: Jessica & Astor

Grattis, grattis. Ni é sååå duktiga!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback