Första dagen i skolan

Hej allihop!

Igår började jag i skolan. Vet inte riktigt om jag gillar det ännu, först var det ganska kul sen blev det lite läskigt och sen blev jag trött.

Vi började med att gå på promenad, jag ville hänga i Fäfurns svans men matte stoppade mig med snöret. Jag gillar inte snöret!! Färfurn är han som är Fröken på kursen, ja eller hans husse med men mest Färfurn tror jag. Jag gillar Färfurn och hans husse, hussen hade goda köttbullar som han gav alla oss elever i klassen. Jag gillade köttbullarna men hussen hade jag ju träffat innan så det var ju inget konstigt med det.

Alla vi elever med mattar/hussar fick sitta i en ring och lyssna på Fäfurns husse. Han pratade om att man skulle säja nej och nåt om köttbullar. Jag lyssnade inte så noga för jag var ju tvungen att hålla koll på vad alla mina kompisar höll på med! Sen skulle vi i alla fall gå med matte en bit.. Och där låg köttbullar!!! Men när jag skulle ta den så sa matte nej. fy tusan så taskigt tyckte jag, tur att jag fick en bit korv sen. Annars hade matte legat pyrt på det!

Sen skulle vi gå runt alla de andra, jag satte mig istället och tyckte att matte kunde väl gå själv? Men icke, hon är allt bra envis den där matten. Fick ju knata på ändå men jag hade paus emellan!

Efter det så skulle man springa till matte, jag sprang som en blixt och försökte hoppa upp på mattes rygg!

Sen blev jag hemskt så trött att jag bara var tvungen att vila lite. Och kallt var det ute dessutom! Tur att matte har snälla kompisar med varma jackor jag kunde sova i.. *mmm* Varmt och mysigt.. Man skulle vara i klassrummet med, jättelänge var vi där. Men jag bara sov och sov.. Sen helt plötsligt så var skolan slut för denna gången och vi skulle åka hem..



Nospussar från Holly

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Det är mycket att tänka på och hålla reda på i skolan. Jag tycker att du var nästan lika duktig som din mamma. Vad konstigt det blev när du kom jag var helt säker på att det var mor din. Sorry ville inte skrämma dig. Kan hjälpa dig och träna på att gå runt om du vill ;) Vissa saker måste man ju lära sig att göra utan sin mamma.

Postat av: Holly

Ingen fara Tvåan, men jag blev lite rädd just då bara. Känner ju inte dig så väl och min mamma har berättat att man ska akta sig för hundar som kommer springades mot en på skolan. Ja jag tar gärna hjälp med att gå, förstår inte riktigt vad matte menar ju. Bra med nån som kan tolka matte-språk! Matte-språk kan vara ganska svårt ibland, jag vet vad godis betyder. Och så vet jag att jag inte heter Ella eller Pepsi.. nospussar

Postat av: R2 ochO

Min matte säger att hon förstår din matte Lycke. Jag tror att det blir himla bra med en ny matte. Det går ju rätt lätt att lära upp dem

Postat av: R2 ochO

Min matte säger att hon förstår din matte Lycke. Jag tror att det blir himla bra med en ny matte. Det går ju rätt lätt att lära upp dem


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback