Solig onsdag

Underbar dag idag, varmt och gott, i solen var det 18 grader varmt enligt min mätare =)

Hundgodiset blev lyckat, gladast blev den lilla tjocka! Hon är helt galen och stod bredvid spisen och gnylade när de var i ugnen :-P Ska klick-klacka lite sen tänkte jag och då åker nya godiset fram. Planen för dagen är:

Ella:
- Träna mer på tasstarget på musmattan, går sådär nu för hon är lite ofokuserad. Så vi tränar på med kort avstång och många klick!

Knäppe-Peppe:
- Snäll mot valparna träning, dvs. man får inte nafsa dem fast de sticker ut näsan genom gallret. Detta tränar vi hela dagen men hon är såå fixerad vid dem fortfarande. Inte kul att jag inte kan lita henne! Har klickern på soff-bordet och godis nära, så fort hon är snäll och pussar på dem så är det klick och gottis.. Hoppas det gör nytta!
- Kanske låta henne bjuda på beteénden? Lite tänka-övning är aldrig fel


Funderar på att klicka in Fröken med, hade varit kul att trick-träna henne nu när hon ändå inte får ridas. Hon behöver ju lite hjärngympa hon med!

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Hej Lisa..jag tittar gärna förbi snart! Behöver träffa glada valpar =)

ja klicka in Fröken..spännande=)

kramis...

ps..jag städar Vianor i helgen!!

Postat av: O

min matte har varit borta hela dagen med det andra lilla äcklet. Jag fick en leksak - som om jag bryr mig om sånt?????

men iaf så säger matte att hon hittat nåt som gör att du alltid vet var klickern är. Fatta inget???!!!

Heja Pepsi-Knäppsi hon vet hur livet är och vad man gör! Tror att vi är lite lika.

Matte säger att hon såg Ella-hundar men att de var jättefula. Visst låter det bra?



Ses snart

Postat av: O

min matte har varit borta hela dagen med det andra lilla äcklet. Jag fick en leksak - som om jag bryr mig om sånt?????

men iaf så säger matte att hon hittat nåt som gör att du alltid vet var klickern är. Fatta inget???!!!

Heja Pepsi-Knäppsi hon vet hur livet är och vad man gör! Tror att vi är lite lika.

Matte säger att hon såg Ella-hundar men att de var jättefula. Visst låter det bra?



Ses snart

Postat av: Pepsi

Leksaker skiter väl vi i? Det är ju maten som räknas! Jag fick åka till mormor och drä fick jag iaf lite käk, matte är så snål. Hon bara gosar med de små äcklen.. Jag då? Det är ju jag som är viktigast! Ella-hundar är ibland fula.. Aldrig lika snygga som en norfolkterrier iaf!

Postat av: R2

fattar inte varför O måste göra så att det blir två inlägg när han bara gjort ett - men vem förstår det?

Postat av: O

Håller verkligen med! Leksaker kan man ju inte äta upp utan att få ont i magen. Tacka vet jag mat det är nåt för en hund det!

Heja Pepsin!!!!

Postat av: O

Nu försvann mitt inlägg.

Jag som bara ville tala om att det där med leksaker är överskattat - äter man upp dom så får man ont i magen. Nej det ska vara ätbara ej magonda saker till riktiga hundar! Eller hur Pepsin? Heja dig - vi terrier schnauzers får hålla ihop när inga andra begriper hur det fungerar eller ska gå till!!

Heja Pepsin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback