Jädra skit!

Nu är jag hemma och Fröken har fått sin diagnos.. (Eller dom, vet inte ens vad jag ska kalla det)


Hältan satt i höger carpus och hon visade hälta relativt tydligt när hon fick springa på rullbandet. Men travade glatt på och sprang och gnäggade

Efter det fick vi gå in på röntgen och ta ett par plåtar både på knä och bog, kolla på dem och där var nåt skumt enligt vetten så vi fick förflytta oss in till ultraljudet. Tog låååång tid att ultraljuda men vet. förklarade hela tiden vad han letade efter och såg vilket jag verkligen tycker är bra!

Summan av den delen är iaf att hon har en spricka i höger fram "knä", ligamentskador (uttöjda), inflammation i leden och att det troligtvis är eller kommer att bli pålagringar i knäet med.

Hon blev sprutad i knäet och ordinerad vila i minst 3 månader till men jag får inte rida eller köra innan hösten efter ett återbesök. Betäcka tyckte han var det allra bästa och då inte rida eller köra alls innan fölisen är ute och hon har kommit på återbesök. Han tyckte det var bra att hon hade nån uppgift när hon ändå bara vilar. Förhoppningsvis kan hon gå att använda i framtiden men det kommer ta lååång tid om hon ens blir bra..

Tandläkarbesöket däremot gick bra! Han hittade rester av vargtanden som förra vetten plockade ur, sen slipade han ner en del vassa kanter med. Även denna var väldigt noga med att berätta vad han gjorde, varför och visa vad han menade. Han visade hålen som inte hade läkt efter vargtänderna, de vassa kanterna och jag fick känna skillnaden före och efter.. Väldigt lärorikt!


Så rent krasst så har jag haft en jädra skitdag!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christel(städerskan)

Hej Lisa..Här är det sorgligt fortfarande..jag lider!!! BLÖ Mina hundar hjälper mig att ställa mig upp på benen igen..saaakta men säkert får vi hoppas =)

begravningen blir den 18/3..jag är gärna hemma från jobb denna helg oxå..vi har massa att pyssla med i helgen..tala med prästen.o.s.v.

Kom på att jag har alla nytvättade moppar här hemma i min tvättstuga!!dom skulle ju legat på Vianor =)

hoppas det har löst sig ändå??!!

kramar från en som försöker hålla humöret uppe!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback