Det hårda mamma livet..



Japp det är dags att tala ut!

Först är man gravid och mår ganska bra, matte kelar tokmycket med mig och jag får massa gottis typ hela tiden.
Men sen ungarna kom ut har det minsann inte varit nån dans på rosor!

De där ungarna var mest gnälliga första tiden, man fick tvätta och mata och tvätta och mata..
Knappt man hann med att äta själv eller gå och kissa. Ja ni som har barn själva vet ju hur det är!
Dessutom måste Pepsi fått nån härdsmälta i hjärnan för hon försökte BITA mina barn,
fy fasen så arg jag blev och matte höll med mig!

Peppe fick bo i hallen på nätterna och jag och matte bor i Jojjos rum,
ja eller gästrummet som det heter numera.
Det är ganska så perfekt i gästrummet för mattes säng står så bra till att jag kan ligga i den
och ändå ha full koll på vad mina ligister till barn hittar på.
Just nu verkar de ha en karriär som tidningsbud, även om de inte riktigt har klart för sig att kunderna vill ha tidningarna hela när de får dem. Jaja man kan ju inte förvänta sig för mycket av 6-veckors barn!

Allt var i alla fall lugnt tills för ett par dagar sen när Lycke kom på att hon kuhnde klättra över kanten vid grinden. Innan så har grinden kunnat vara öppen så jag kunde gå ut och in som jag ville men nu blir det svårt.
Vi får nog göra en liten kant där så jag kan hoppa men barnen blir kvar inne..

Mina barn börjar bli stora och nu kan de leka med mig, det är kul!
Förutom tidningstrimlandet så gillar de pipisar precis som jag,
mjuka små djur med tvättlapp på (tvättlappen är bäst) och dessutom kan de äta riktig mat nu.
Snart kan jag nog åka på semester och vila upp mig..
Man har ju hört hur tonåringar kan vara ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback