Skäll

Ja jag fick ju skäll av Lotta idag så då är det bäst att lyda ;)


Vad ska jag berätta?

Fröken är hemma igen, inte dräktig och nu är väl loppet kört. Tråkigt värre! Så nu är det väl bara att be till han där uppe att knäet repar sig.. =/ Nu går hon iaf ihop med sin älskade Linda i egen hage, jag kallar den viktväktar-hagen för där är inget gräs nästan. Så snart som jag har byggt klart deras nya hage så ska de få komma ut i den. Riktigt nöjd med den hittils, jag & Jenny har tagit bort fårnätet, bytt alla stolpar och nu saknas det ungefär 10m tråd sen är den fit for fight. Hagen i sig är en riktigt härlig skoghage på ca 1ha med mestadels örter och skogsgräs, med andra ord perfekt för en fjorda och en nordistant. Hon hade mastit när hon kom hem med, men den är nästan helt borta nu!! Är bara lite lite knölig i juvret men det är säkerligen snart borta det med. Nästa torsdag kommer Johan-hovslagare och ska fixa till hennes fötter med.

Nicke-pellefjant flyttade jag hem hit i fredags, han får gå ihop med Cleo i stora hagen och träna rygg och rumpa i backarna. Nyttigt värre för en pellefjant ;) Cleo verkar faktiskt ha hittat en kompis i Nicke. Otroligt nog så är hon riktigt kär i honom och följer honom vart han än går. Nicke har fått bo hos Anna i 3v för hans andra tjej Malaxis har skadat benet och står på boxvila. Men det är rätt skönt att ha dem härhemma, man har en helt annan koll på dem här.

Nähä nu ska jag gå och sova tänkte jag!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Wohoo! Finally! :O) Verkligen jättetrist att Fröken inte blivit dräktig.. Nu håller vi tummarna för hennes knä istället! Ska du behålla Nicke längre än över sommaren? :O)

Postat av: Lisa

Nej Nicke åker hem till hösten! Och så får vi väl se hur det går med Frökens knä på återbesöket, men jag har inga stora förhoppningar :S

Postat av: Lotta

Usch, det är verkligen trist med Fröken, Lisa.. :O( Jag lider med dig... kram

Postat av: R2 ochO

Tråkigt med Fröken. Hoppas nu att det blir bra med knäet. Enda positiva är väl att du får mer hundträningstid över.



Jättegullidej att du tog våra grejer!! Ses imorn??!! Visst?

Postat av: Anonym

Nää i morgon träffas vi nog inte, torsdag kommer vi nog om matten inte har kokt bort hjärnan under dagen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback