Vitt underbart fluffigt puder

Det är vitt ute.. Det är fluffigt som vispad grädde.. Det är rent och fräsch och en nystart!

Jag älskar nysnö!!!!


Me and my girls


Var och tränade med Kutte i ridhuset ihop med Pia, Christel och Carina idag med.
Dunder förvånade mig än en gång!
Han är lyhörd och jätteduktig, sitter och ligger kvar, fin kontakt på fotgåendet..
Nu är det ställandet och läggandet som vi får slipa lite på, stå har han himla svårt för!
Vet inte riktigt varför men det är precis som om han inte fattar.
Får nog prova att fånga det spontant med klickern istället?




Vindstjärna är duktig i sin skola, jag har ridit henne 4 ggr nu
och hon verkar inte bry sig speciellt mycket om att jag sitter på henne.
Har jobbat mkt med henne i repgrimman och det är roligt att se hur lyhörd hon är.
Hon är så himla mkt mer häst än de andra, fina fina signaler.
Känns som om jag skriker på henne även om jag tycker att jag är finkänslig för hon reagerar så starkt.

Hon är en ferrari jämfört med Fröken som är som en traktor.
Men Fröken kan kanske bli en volvo turbo om man kämpar på?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Jag bara älskar din positiva träningsfilosofi!!! Med din vilja så kommer Fröken alldeles säkert bli en volvo turbo!

Du har ju lyckats med lilla söta! En liten prydnadshund som visar att hon minsann inte bara är till prydnad utan en lydnadshund (även om nu rottisarna inte ser henne på platsliggningen)

Ses imorn med Dunder

Postat av: Lisa

Oj nu blir jag ju nästan generad! Massa fina ord =) Men det är ju sällskapet som gör det roligt att träna och jag är så glad att vi har hittat vår lilla grupp, våra vovvar har blivit kompisar och Ella är inte längre så rädd för stora svarta hundar.



Ang Ella så är jag förbaskat stolt över henne! Såå underbart varje gång man ändrar någons uppfattning om småhundar ;) Sen är det riktigt kul att höra när hon drar ner applåder på sina fart-moment på lydnadstävlingarna, då blir man bra mallig =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback