Träna en dunderklump

Var & tränade på Obk i förmiddags med Pia & Christel, hade Kutte med mig bara.
Han fick mest lite störningsträning men jag chansade på att lägga honom när de andra la en plats.
Tänkte bara stå framför och belöna men han låg så fint så jag kunde gå långt ifrån utan
att han ens lyfte huvudet från marken.


Sen tränade vi lite linförighet med klick och godis för varje spontankontakt och han är såå duktig!
Han går riktigt snyggt även om han inte orkar hålla fokus några längre sträckor.
Sitter fint varje halt gör han med!

Det han inte kan är stå, han står bara om man håller handen framför honom med godis.
Får klura lite på hur jag ska lära honom det. Kanske ska lära in stanna när han går lös och kasta boll?
Får ta mig en funderare..



Blir nog träning i ridhuset på tisdag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback