Födelsedagen..

Japp igår fyllde jag ju gammal tant, hela 24år :-P

Hade faktiskt den bästa födelsedagen på flera år, trots att jag saknade Jojjo.
Vet inte om jag har skrivit i bloggen om hur hon brukade göra på mina födelsedagar?
Hon kom alltid ner helgen efter min födelsedag, varje år hade hon med sig 10 rosa långa rosor.
Varje år hade hon handlat dem i Gödastorp. Sen lagade hon mat åt mig,
alltid nyårskycklingfilé i ugnen med massor av vitlök och potatisgratäng *mums*
Sen brukade vi sitta hela kvällen och dricka vin och prata..
Usch.. Känns så hemskt att det aldrig blir så igen =(

Men jag är bergis på att hon tänkte på mig natten till min födelsedag,
jag drömde nämligen om henne. Inte som jag har drömt innan heller.
Det var nåt som var annorlunda... Christel du kanske har nån idé?? ;-)


Igår hade jag iaf lite kalas hemma. Fast bara för familjen,
mamma, pappa, Henke, Kutte, Jens, Catta & Ola var det.
Och då passade jag på att laga nyårsfilén fast utan vitlök.
Då blev det nästan lite som det brukar =)
Höll på att fixa och trixa i köket hela eftermiddagen
och sen upptäcker jag att jag har glömt sätta igång ungen!!!!!
Lite panik men det löste sig ändå som tur var, min ugn är snabb =)

Fick paket med!
Av Henke hade jag ju redan fått en ny ridhjälm, snygg grå sak!
Mamma och pappa gav mig en säkerhetsväst att ha när jag rider,
av farmor och farfar har jag fått ett Back on track nackskyd,
av Jens fick jag en båge till min hästtransport
och av älsklings-Ola fick jag en ny snygg duk i svart & grått,
glittriga underlägg som var svarta och Cocktail-glas!

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Stort grattis! Snart stora damen ju ;)



Hade ingen aning om att du fyllde år! Härligt att det blev lite som vanligt iaf.



Grattiskramar från nyblivna morbor R2 med flock

Postat av: Lisa

Haha ja jag kanske snart inte är lillskrutt i träningsgänget längre ;-) Inget att skryta om att bli gammal ju så det var ju inte konstigt att du inte visste!



Hoppas på bebis-bilder snart med!

Postat av: R

Postat av: Anonym

Två cremétikar och resten svarta - hur ljusa de blir får tiden utvisa. Allt hade gått jättebra iaf.



Nu är det bara att vänta på vad som finns i Ella-magen... inte lika många får vi hoppas.

Postat av: Susanne

Grattis igen vännen! Puss

Postat av: Lotta

Det är ju ofta genom drömmar som "själar" kontaktar oss... Det är då vi är som mest mottagliga.. Jag är övertygad om att hon var hos dig och hälsade på dig..

För några år sen omkom en vän till mig i en trafikolycka. Efter några nätter drömde jag om honom. Han var i huset som jag befann mig i då. Han berättade för mig att jag skulle tala om för alla att de inte behövde vara ledsna. Att han hade det jättebra.. I drömmen tänkte jag "Shit, jag kan inte krama honom. Han är ju bara en själ." Men så testade jag och visst kunde jag krama om honom. I drömmarna är vi av samma materia. För någon som inte tror på "sånt" så låter detta helt knasigt, men jag vet att det är jätte mycket "på riktigt". Grattis igen förresten! :O)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback