Dubbel-jobb

Idag har jag faktiskt varit riktigt duktig,

Började med att fixa lite i stallet och göra allt klart där. Sen var det dags att lämna vovvarna hos mamma och hämta Kutte. Träning i ridhuset igen! Dunderklumpen var klart piggare idag än sist men sansade sig duktigt. En rusning när Pia kom in och jag inte var beredd bara =) Men när det är en kändis så är det ju himlans svårt att koncentrera sig ;-)

Sen var det dags för platsliggning, med bara nya hundar. Jag var lite dum och gick för långt bort så han gick upp och kom till mig. Ångrar mig att jag inte tänkte längre! Så går det när man har för bråttom, han är så duktig att det är svårt att komma ihåg att liten bara är 7 mån. Men jag gick tillbaka med honom och la ner honom igen och sen låg han som en prins!

Efter det satt vi mest och kollade in alla andra och sen gjorde vi en lite övning när Pia kommenderade oss, lite linförighet och en inkallning! Han springer fort som tusan trots att han är en klumpenduns!



Sen åkte jag upp till Frökis och skulle rida en runda med Anna, fast där var tigrar ute i kohagen idag så hästarna tog det säkra före det osäkra och försökte springa hem. Fröken hoppade kråka som en lite rodeohäst :-P

Blev till att hoppa av och ta en promenad istället! Kändes lite för spännande! Speciellt som min hjälm knakade när jag tog på den.. Inte helt frisk kan jag säja! Ska åka in och köpa en ny i morgon. Får den i födelsedagspresent av snälla storebror!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: r2

Vilken aktivitet!



Själv åkte jag hem och sjönk ner brevid matte i soffan. Hon säger att det är en bra bok. Inte så pjåkigt. Kel hela eftermiddagen.

Postat av: [email protected]

Grattis på fölsedan.

Postat av: Lisa

Tack Jennika!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback