Busväder

Usch vad det blåser! Och här i stana har det regnat men som tur var så har det inte gjort det hemma.
Vill ju ha snön kvar! Ska kanske åka pulka efter Fröken
(om hon verkar tycka det är okej, ingen tyngd på ryggen då ju) 
& Conny-ponnyn ihop med Anna & Amanda om nu snön kan tänka sig att ligga kvar =)

Var upp där och hälsade på Frökis igår, hon blev glad att se mig.
Kom travandes och gnäggade! Sötnosen!!
Fick gosa och kela lite så jag inte längtar så mkt efter henne.
När snön hade kommit så hade jag sån lust att sela henne och gå ner på bolmabanan
med pulkan så som vi gjorde förra året. Skrittade till simlångsdalen och tillbaka med mig i pulkan.
Nöjd häst som trampade på och glad matte i pulkan, solsken och lagom kallt!
Folket som vi mötte tyckte vi var söta där vi kom ;-)




Idag skulle jag egentligen tränat Kutte i O-ström men har en monster huvudvärk så jag tänker skippa det.
Blir ju träning på lördag ändå, fast då ska Henke med och Pepsi.
Så då får Kutte gå med sin husse istället och Peppe får hitta på nåt med.
Det tycker hon är kul även om hon är lite flamsig ;-)
Hon är ju en liiiiiiiiten aning godisfixerad, milt uttryckt, vilket gör att hon bara går och stirrar efter min hand
och sen om man säjer åt henne att sätta sig så kör hon hela sitt register.
Sitt,  ligg,  sitt fint, rulla runt, high five

Så lördagsträningarna är lagom mycket för henne, lagom avancerat =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Jag kom inte heller iväg. Men lördag - då ska matte träna med O. Kan du förstå så konstigt! Fast det kanske är lagom nivå för honom och Pepsin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback