Händelsefattigt fast ändå inte!

Här kommer ett inlägg från en trött matte..

Samma trötta matte var på OBK igår och gjorde inträdesprov med Kutte. Killen som inte har varit och tränat på typ 2 veckor.. Jag var beredd på en dampig och översocial dunderklump men han förvånade mig! Lugn och sansad och även om han gärna ville fram och hälsa så lät han bli. DUKTIGT!



Provet gick kanon, han är en otroligt duktig hund när han väl har tid att koncentrera sig. Var så glad att det gick bra. Sen fick jag reda på att jag & Pia+O inte kom i samma grupp och dessutom inte fick den instruktören jag vilel gå för.. =/ Fick iaf numret till Carina som skulle ha den andra gruppen så jag kunde ringa henne och kolla om hon kunde byta ut nån. Ringde Pia och beklagade mig på vägen hem, var riktigt besviken. Hade sett fram emot att gå kursen och tränat med Dunderklumpen massor för att han skulle klara det och så blir det inte som jag vill. Kände mig som en tjurig liten unge som inte fick som jag ville!

Ringde iaf Carina på kvällen och som tur var så hade hon en tjej som inte hade fått inbjudan ännu som hon kunde byta ut mig mot så jag fick komma i den gruppen iaf! Då blev jag glad igen :P




Tjejerna går upp fint i vikt, Ellas juver är det lite värre med. Hon har fått mjölkstockning i ena tutten och det gör oooont säjer hon. Får lägga till valparna men det verkar inte vilja lossa. Lite feber har hon men bara 38.8 grader. Får nog ringa vetten i morgon ändå och se vad de säjer.

Tjejerna väger nu 216g resp 235g så de växer så det knakar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback