Dåligt värre

Nu har jag varit sådär kass på att uppdatera igen.. Händer liksom inte så mycket nu när man är mamma ledig..

Idag har jag iaf fått lite paus från Pepsi, Gunilla var snäll och tog med henne ut på promenad. Peppe är inte jobbig att ha hemma men hon har tråkigt och det märks. Det räcker inte till med att hon får aktivering inomhus för hon vill ut och promenera. Snällt nog så tog Gunilla med henne och jag & Ellis kan mysa i lugn och ro och inte behöva oroa oss för att grinden är stängd eller ej.

Ellas mjölkstockning har släppt nu med, bara lite lite hårt kvar. Himla bra faktiskt! Inte kul när de har ont och jag är ju en sån hönsmamma med.. Tjejerna börjar få svarta nosar nu med, helt prickiga. Jättesött och jag ska försöka få tummarna ur och fota innan det försvinner. Upptäckte i förrgår att Nightwish är trefärgad, att det kommer att blir svårt att släppa henne eller :-P Hoppas nu bara att hon blir en snygging!


Igår lagade jag mat till mamma, pappa och Henke. Gulaschsoppa var det som stod på menyn och det blev faktiskt jättegott. Jag är ganska grym på Gulaschsoppa ;-) Och eftersom Susse undrade kan jag ju dela med mig av mitt recept;

ca 500g köttfärs
1 gul lök
Buljongtärningar
paprikapulver
1 paprika
passerade tomater (krossade går också bra)
potatis

Bryn köttfärs och lök, häll i passerade tomater och vatten. Lägg i buljongtärningarna (antal beroende på hur mkt vätska det blir) Låt koka upp,häll i paprikapulvret, under tiden skalar du och tärnar potatisen och skär paprikan i bitar.  Lägg sen  i den och låt koka tills potatisen är mjuk. Smaka av med salt och peppar!

Min storebror gillar att ha i lite chili också så det blir lite mer sting i den! Ibland har jag i morötter och chilisås med.. Mums!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christelmedflock

grattis till valparna...kraaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback