Underbar och älskad av alla

Har glömt att blogg om min & Enyas promenad!

Vi fick sällskap av Jenny & Esther och så passade vi på att gå förbi en massa läskiga saker, Per grävde diken i skogen bredvid sin väg, vägen som det körde massa söndagsbilister på, folk och undar som promenerade på bolmabanan och så sjön. Massa att tänka på för en lite stirrhjärna ;)


Påklädd innan promenaden i min fina repgrimma med råhudsdetaljer. Den fick jag i present av fam Castell/Lundström och Ola när de hade varit i USA =)


Nere vid sjön, Jenny kör lite friendly game.



Detta kortet är min favorit, Jenny tränar följsamhet och Enya visar sin fina milda personlighet =)


Och så lite film!



Friendlygame med repet!

Igår tömkörde jag henne för första gången, Jan hade tid att hjälpa mig så då får man passa på! Hon har haft tömkörningsgjorden på sig innan men inte däckeln till selen. Premiär för den då också! Svanskappa har hon aldrig haft innan men det var inga problem alls. Tog bara däckeln och tömmar, sidepull och repgrimman för att ha så lite nytt som möjligt. Vill inte strula med bett innan jag har fått munnen kollad heller.

Ledde ut och kopplade fast tömmen, sen gick jag bak och smackade igång. Tveksamt tog hon ett steg och fick massor av beröm. Sen gick vi iväg och vi svängde lite, igångsättningar och lite halter. Halterna funkar klart bäst hittils =) Resten kommer med tiden, är iaf väldigt nöjd för första försöket!

Älskar min fina tös! Blir bara mer och mer förvånad och förälskad för varje dag som går!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Så duktig! Jag gillar kortet när dem står på vägen skarpt!

Postat av: e

Postat av: Emily

Det var jag som råkade göra inlägget ovan!



Vackraste vackra ENYA!! så himla fiiiin :=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback