Hej mitt vinterland!

Det är så mycket fluffig fin snö! Tror inte vi har haft såhär mycket snö på flera år =) Och den ligger ju kvar länge dessutom, torr och fin. Hästarna är lyckliga och vill knappt komma in på kvällarna, Ella & Holly leker som galningar så fort vi går ut och Peppe hittar massa goda isglassar på gödselstacken ;)


Igår var jag uppfinnare, hästarnas hinkar fryser ute i hagen vilket innebär att de går ett par timmar utan tillgång till vatten. Det känns inte bra alls! Men Thermobarerna är svindyra och jag lägger inte 6000.- på en vattenbalja :P Så själv är bäste dräng tänkte jag och åkte till Biltema och shoppade loss. Köpte frostvaktkabel, baljor, aluminiumtejp och fogskum. Så nu står min skapelse och härdar i verkstaden och i morgon blir det förhoppningsvis premiär! Ska fota sen när den är klar så ni får se =)


Jag jobbar bara i morgon med och sen har jag 12 härliga dagars ledighet framför mig. Ska bli så jäkla skönt! Känns att det var längesen semstern nu, man blir lite irriterad på kunderna och så. Det är inte bra! Man ska vara trevlig när man jobbar i serviceyrken =) Men ett par dagars ledigt sen är man back in business igen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback