Lektion för Karolina

Tog mig iväg iaf efter en hel del velande och tur var väl det. Glömde förstås kameran men nu är jag så taggad att träna så nu lär det bli fler fototillfällen

Red 2 lektioner, först en hopplektion på lånad häst. Ridskolan har haft "SM" (stjärngårds mästerskap) idag och avslutade med hopptävling. Frågade om jag fick hoppa lite med Master och det fick jag. Så (fd.) hopprädda jag red bana på en okänd häst, höjden på det högsta var 115cm och det gick i räcerfart. Barnen var väääldigt impade över att jag vågade rida så fort Inte mkt att välja på hade ju fullt upp med att inte tänka på hindren

Sen var det iaf dags för Fröken, hon var väldigt mjuk och fin men lite seg i reaktionerna idag. Jobbade med mycket övergångar och MYCKET med min sits, hon flyttar över mig åt höger och det har jag inte riktigt märkt av. Fick jobba som attans för att sitta rakt, kändes nästan som att jag skulle trilla av åt vänster tidvis Men tillsist blev det superbra, Fröken jobbade på bra med hela kroppen. Och i slutet jobbade hon under sig riktigt bra så hon fick till både bra hasarbete OCH en bra takt. Gratislektioner gillar vi  Karolina är en väldigt bra lärare också, ser allt ju!

Så summan av det hela är,

1) Jag ska sitta rakt
2) Jag ska fortf sitta rakt
3) Jag ska jobba mkt med vikthjälperna

Gjorde galoppfattningar från både skritt och trav med bara vikthjälper. Jag trodde knappt det gick men tji fick jag!

Idag är min häst helt underbar!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanne

Tack igen för all hjälp snygging!

Du får komma och rida fler lektioner tycker jag allt! Zloty flyttar oxå över mig till höger! Strängt! puss

Postat av: Lisa

Tack själv gumman! Och tacka Karolina & Master för min hemska träningsvärk idag, jag nästan dör ;) Karolina har röntgen syn tror jag hon ser ju allt! Men bra gick det och fint gick Frökas med. Vi får ta och rida ihop tycker jag! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback