Första viltspåret med tuff-tuff-tåget!

Har haft en slappehelg denna helgen. Var egentligen Joddla i fredags men jag hade lovat storebror att passa Kutte så jag var hemma. Det är full rulle på den ligisten kan jag säja, han lyckades mörda 4 kartonger på 5 min är jag stod i duschen :P

Lördagen var ännu mer slappe, Henke kom och skulle hämta Kutte vid middagstid så då åt vi lite mat. Sen fick vi vila lite på soffan och vips hade jag sovit lite för länge. Hade tänkt åka ut till Kastellet och köpa nya stigbyglar till min bomlösa men tji fick jag. Får försöka hinna dit på onsdag istället! Lagade mat på kvällen och hade en helt hop med folk som kom och åt, Nina+Kim, Henke och Jens & Catta. Kul! Sen blev jag & Nina tvingade att titta på en ytterst dålig film, Mars Attacks, och fick inte byta till Pearl Harbour förrens den andra var slut. *suck*

Igår var jag också rätt slö, har lyckats bli förkyld. Men framåt eftermiddagen gick jag ändå ut och la ett varsitt vilspår till vovaran. Första gången de spårade på blod! Första ut var Pepsi, men dum som jag är så la jag spåret i hästhagen och vilka kom och var nyfikna då? Jo hästarna såklart.. Så när Pepsi hade gått 20m i sitt spår så stod Fröken där.. Och bajsade!! Stackars Pepsi, blev lite mer störning än vad som var tänkt ju. Men hon var superduktig och tog upp spåret ganska så direkt igen och lyckades hitta klöven i slutet. Hon blev jättestolt och bar den i munnen hela vägen hem.

När det sen var Ellas tur så hade jag lagt ett lite längre och i lite mer skog än Pepsis spår. Ellis fick iaf gå ett spår utan hästar men förstod nog inte riktigt vad det var hon skulle lukta efter förrens framåt slutet. Hon gick i spårkärnan hela tiden men slog lite åt sidorna första biten. Men när hon hade kopplat så gick hon som det lilla tuff-tuff tåget som hon är. Klöven däremot var lite äcklig så den ville hon inte ha första. Fick leka med den hela vägen till verkstaden innan hon tog den. Men sen tog hon tag i den och ville inte heller släppa! Rusade runt som en tok med klöven i munnen =)


La ut ett par småspår åt Gunillas hundar sen, och under tiden stod mina i trädgården och ylade ;) Det var ju kul att viltspåra!! På kvällen kom Nina & Beska upp så gick vi kvällspromenad ihop, vi gick lilla rundan runt Simlångsgården. Efter det lagade jag varma mackor och så tittade vi på En prinsessas dagbok 2. De filmerna är typiska tjejfilmer men ändå rätt gulliga....

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Låter som en skön helg! Idag håller vi tummarna för ett positivt ultraljud!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback