Mars-grisar!

I fredags flyttade Henry & Jan-Olof (a.k.a. Tratten & Finkel) hem till mig, 2st 2-åriga små marsvinskillar. Henry är den med svart på, han är tuffast av dem alla. Är det något nytt som kommer in i buren är han framme direkt och tar det, Jan-olof är fegare. Han väntar tills Henry har kollat läget innan han går ut =) Precis som i Snutarna!! ;)



Sen fick jag vara duktig igår och börja bygga på en ny bur till dem, den de har är ganska liten. Så jag hittade en gammal garderob ute på vinden som Gunilla sa att jag fick ta. Hel eftermiddagen igår snickrade jag och fixade. Det blev ganska bra till sist,




De två understa våningarna är inte klara, det ska bli hål mellan andra och tredje först. Den hyllan satt fast så jag kunde inte såga där..


Jan-Olof & Henry blev iaf glad för sin nya bur, kulan med pingla som man kan fylla med sallad var också en höjdare. De har grejat med den hela natten ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Du är galet händig! :O)

Postat av: christel

Hejsan. Sicka bortskämda marsvin ;-)

Jag älskar marsvin, dom e såå otroligt söta. Jag måste komma och gosa lite med dom. see u

Postat av: Lisa

Christel - Ja klart du ska komma och gosa med dem! vi får ta en fika med tycker jag, har ny sorts kladdkaka som jag tror du komemr gilla!



Lotta - Jag är sååå händig vissel vissel

Postat av: världens bästa bror

duu svinet är fet mycke modigare och ballare!

Postat av: världens bästa bror

duu svinet är fet mycke modigare och ballare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback