Långritt!

Då är långritten avklarad, har varit jättekul men också otroligt jobbigt. Man blir ganska trött av att bara sitta på hästen!

Åkte upp till Ullared på torsdagen för att stalla in hästarna på Örnatorpet, passade på att hinna med en sväng på gekås också innan vi körde bilen till Stora Forshult utanför Fegen. När vi kom dit hade strömmen gått, becksvart överallt. Vilket följde oss genom Ätran, Gällared och tillsist Ullared. Hela Ullared var kolsvart!!!! Strömmen kom tillbaka halv 12 på natten och då skulle vi precis gå och sova.

Fredagen gick vi upp vid 6 och packade och gjorde iordning allt, gav oss iväg runt åtta och då låg det hagel i dikena. Men vädret var på vår sida och solen sken tilloch från hela dagen. Red på helt underbara små grusvägar genom skogen och en liten bit på en otrafikerad asfaltsväg. Kom fram till Forshult vid sju och var då ganska trötta och möra i kroppen. Hästarna fick gå ut i hagen en stund, under tiden vi åkte och hämtade en bil på Örnatorpet och lämnade i Torup. Passade på att äta pizza i Torup och där träffade vi Benke med sin girlfriend, det var ett bra tag sen man träffade på honom! Så då blev vi inbjudna till honom för vi skulle rida förbi där dagen efter, han bygger nytt hus. Ramlade i säng på kvällen efter en efterlängtad dusch, duscha är helt klart en lyx ;)

Lördagen började med regn och vi passade på att gå första biten för att värma upp både oss och hästarna. Kör förbi en bil som vi vinkar på, vem sitter i den? Jo Johan och pappa, oväntat att se honom där. Han såg rätt förvånad ut själv med ;) Fick stanna och prata liten stund innan vi fick röra på oss, alltid kul att träffa dig bus! Red en ganska fin tur till Kinnared, Fröken var pigg idag och traskade på i friskt tempo, Casskad fick hänga på efter bästa förmåga. Fick lunch av mamsen och papsen och vad händer då? Himlan öppnar sig och allt är dyngsurt! Tur att de hade hästsläpet med sig så jag & Anna kunde sitta inna och hålla oss torra. Som tur var så gick kuren över och vi kunde ge oss iväg på de sista 1½ milen till Torup. Där blev vi jagade av en dum cyklist som plingade, hästarna fick spunk och flög i luften och jag höll på att trilla av. Smart cyklisten! Gick över tågrälsen flera gånger och rv 26 och hästarna är hur underbara som helst!

Höll på att bli påkörda flera gånger på vägen mellan torup och rydö men som tur var så kom vi fram hela men trötta. Upptäcker då att min bilnyckel ligger inlåst i bilen!!!! Fick ringa pappa så han fick köra de 4 milen till Torup med min reservnyckel, tack papsen! Lastade hästarna och åkte hem, aldrig har det varit så skönt att komma hem och sova i sin egna säng!

Linda blev överlycklig att se Fröken igen, hon hade längtat <3

länk till albumet med bilderna: http://www.pixbox.se/alb_show_id915931_page0.html

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

härligt! Det behövd du att få komma ut och bara vara. Tränar gärna både onsdag och torsdag. Vovveklippning på torsdag men jag hinner nog ändå.

Postat av: christel

Hallojsan. Underbart ni haft det :-)

På lördag ska jag på mässa i stan, det är seanser,massage,spåkärringar,och en massa föredrag(BL.A.PRATA MED DJUR);-)

jag ska gå på lördagen...ska bli spännande :-)

ska du dit så kanske vi ses??

Postat av: Lisa

Christel det låter ju spännande värre! Du får komma och prata med min vovvar sen =) Och så har du ju lovat att spå mig med! Jag vill veta mer än att jag får 2 barn och en stor kärlek ju ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback