Kräksjuka!

Nu går det kräksjuka på jobbet, alla Sandras barn ligger hemma och spyr. Härligt *not* Jag har hittils klarat mig som tur är! I hate kräksjuka!



Är så tomt hemma nu utan hästarna, man har så mkt tid över. Jag har bakat en massa, städat ur sadelkammaren, fixat i trädgården och målat min rockard, saker som jag skulle ha gjort för länge sen! Rätt skönt att få det gjort.

Var i Fägrilt igår för att måla min rockard, den ska bli svartmetallic med silverfälgar! Tror det blir värsta snyggt faktiskt.. Så så fort hästkraken är hemma så ska vi ut och åka! Har lovat Christel att hon ska få ut coh åka häst  vagn med blommor i håret så det får jag väl infria med =)

La två små spår var till vovvarna och Ella förvånade mig! Näsan i backen och klockrent på spåret, inte en enda tvekan eller nånting! Härligt! Pepsi var lika duktig som alltid, tuffade på som ett litet tåg. Fick ett par tapp men hittade själv tillbaka igen.

image48
Ella-bebis

La ett valpspår till fjant-Fajt med, ett med godis i spåret och mamma i slutet. Han har aldrig gått spår på detta sättet förut, han har bara spårat när han jagar. Men han fattade galoppen direkt och jag hade riktigt svårt att hålla tillbaka honom i linan, han hade väldigt bra sug och visste precis vad han skulle göra. Ska ta ut honom och lägga ett ordentligt blodspår och filma honom. Roligt att ha och titta på sen när han inte finns mer. Det är så j*vla dumt att jag inte har upptäckt detta med spåret innan för hans del, med hans näsa så hade han lätt blivit viltspårchampinjon. Hade nog bara krävts 3 prov! Och nu är det för sent, inte lång tid kvar nu. Sorgligt värre man vad gör man? Han kan/får inte göra det han älskar längre och vilket liv är det för honom att sitta i en hundgård hela dagen, gå promenader och sen inte få jaga?? Näe fy..

image47
Min vanvårdade trädgård..

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Usch så hemskt med kräksjuka! Riktigt söt vovve i alla fall :)

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Usch så hemskt med kräksjuka! Riktigt söt vovve i alla fall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback