Första träningen för Cia

Oh herregud vad trött jag var efteråt, lika mkt i kroppen som i huvudet..

Cia var väldigt tuff och petig, vilket jag verkligen behöver! Men det märks ganska tydligt att jag inte har tränat för nån på väääldigt länge, har tappat massor av det jag förr gjorde naturligt.

Fick iaf göra en hel del tempoväxlingar och sen fick jag jobba massor med att få koll på Frökis yttersida då hon göra inte villa ta de hjälperna. Såå frustrerande när man inte får koll på det och inget funkar, var nära att börja lipa flera gånger men kjämpade mig igenom det. Och tillsist så funkade det ju! Iaf nästan hela vägen ;) Fick gå ner till skritt flera gånger för att få henne att lyssna, vilket jag tyckte var bra.

Oftast har tränare så brått att hästen ska gå på tygeln att man inte får tiden till att gå till botten med vad allt beror på, där var Cia tvärtemot. Det första hon sa innan jag ens hade suttit upp var: "Det värsta jag vet är folk som rider hästen framifrån och bak, så gör inte det. Jag struntar i hur hästen har huvudet!"

Sen fick jag börja i skritt och göra halter och igångsättningar till trav, sen ökade vi till trav-galopp..

Det var såååå kul!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback