Föl-tillverkning

Igår var en full-farts dag, började med att åka till A-K's hundar och släppa utt hela Yorkie-ligan och ge dem mat och städa. Dessutom bet Selma mig x antal gånger i handen när jag skulle ta ut henne och matvägrade dessutom. Lilla arga-mamman vaktar sin valp vääääldigt duktigt! Fick tillsist ge upp alla gulliga försök och ta på mig handskar och lyfta ut henne. Sen när hon skulle in var hon jättekelig.. Knäppa hund!

Sen var det dags att börja ringa till hingsthållare, båda flickorna är på gång att brunsta så det var dags att åka. Frökis åkte till Melvin vid ett, det tog mig nästan 40 min att få av bakskorna på henne! Jag é klen och hade very kassa verkyg, ska investera i en bräcktång, ett nitjärn, ett sömjärn och en avbitare!

Körde iaf fel när vi skulle ner till Melvin och Lars-Göran ringde och guidade oss rätt, lite komiskt är att han såg oss hela vägen när vi körde fel ;) Kom fram till sist och lastade av, Frökis fick en alldeles egen gräshage bredvid de andra.  Melvin var en riktig goding iaf, jättekelig och lite busig, han ville gärna provsmaka min tröja lite =) Men snygg som tusan var han iaf!


Kom hem, åkte till A-K igen och släppte ut hundarna och blev biten av Selma igen..

Sen var det dags för nästa dam att åka på friarstråt, hela långa vägen till mina gamla hemtrakter på Orust, Nösund skulle vi till. Rätt seg väg att åka med transport kan jag säja! Men såååå underbar Zultan var, herregud vilken häst!!! Han rörde sig genom hela kroppen och hade en pannlugg som var hur lång som helst. Visad med 45p!!!

image39
Zultan (kort från FNH bohus)

image41
Mevin (kort från fjordhasten.se)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Lisa, jag tror du gjorde rätt i som valde Melvin! Tror han och Fröken kompletterar varandra bra! :-D

Postat av: Lisa

Det tror och hoppas jag med! Vill ju helst få Frökens fina gångarter på fölisen med. Sen är de ju ganska lika i modellen, fast Melvin är lite mer högställd än Frök. Mycket att fundera på och jag hoppas verkligen att det blir en liten guling-baby! =)

Postat av: christel.B

Halloj. Fin fina hästa bilder :-)
som jag letat efter mina balerina hemtjänst dojjor..så var dom på Vianor :D..thanx..dom behöver jag nu juh ;-)
vi kör lydnad i falkenberg på torsdag kl :18 och på lördag kör vi kl 11 på hstd bk om du vågar komma och träna med oss :-)
see u

Postat av: Lisa

Lördag kan jag ju!!! Åh vad kul!! Ballerinisarna har ju stått på jobbet sen du slutade med mackorna ;P

Postat av: R2

Fina hästar - så nu är du hästlös och lilla söta kan få nästan all uppmärksamhet och mycket lekträning ;)
Hade ingen aning om att du har rötter mot Orust till.
Ses imor'n. Du kan parkera vid mig om du vill ha skogs eller strandpromenad före. Annars kan du parkera vid Västergök/Posten/Alevallen så möter vi upp där :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback