Energi

Jag har äntligen fått tillbaka min energi, i söndags sprang jag från mitt ner till mamma med hundarna, stackars Pepsi fick kuta på som tusan för att hänga på. Hon rör ju inte sig lika lätt som Ella så hon fick galoppera mer för att hänga på. Men kondisen ska upp på oss alla tre så det är bara att kämpa på! Sprang en 3km runda i Fägrilt igår med, har träningsvärk i lår och rumpa idag =)

Mockade ur Frökens djupströbädd igår med, där får man för att man är "lat" på vintern och slipper lägga en massa tid på mockningen. Går så kvickt att bara ta skiten varje dag och kalka/spåna en gång i veckan. Aldrig mer vanlig bädd! Var jobbigt som fan och tog 1½timme att få ut allt, ska ta Lindas idag med så kan jag högtryckstvätta stallet sen. Vi får ev bygga en box till för Ola ska nog skaffa häst med. Kul att få ridsällskap! Blir till att gjuta nytt golv ute på logen då så man kan stå där och göra i ordning dem, och så måste ju hovisen ha nåt bra ställe att stå på med!

Frökis ska ultraljudas den 10:e juni! Väldigt spännande! På Linda blev där inget denna gången, hon hade brunstat om. så hon ska spolas och så får vi göra ett nytt försök...

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Va ska Ola ha för häst?? :)

Postat av: Lisa

Det är ett 14-årigt Hbl-sto från hans ridskola som heter Cleo!

Postat av: Lotta

Ridskola? Rider din Ola på ridskola?

Postat av: Lisa

Nej inte min Ola, Jennys Ola! ;) Många Ola blir det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback