Ella speaking

Alltså min matte hon ju rätt är ju rätt konstig den där. Först igår då så är hon ju på jobbet, och där har jag ju varit med så det vet jag ju vad det handlar om. Tråkigt är det där och ganska kallt med, däremot får man en massa gott när de äter frukost och sånt, Det dumma är att alla vill ju klappa på mig hela tiden, ja och jag förstår dem ju. Alla vill väl klappa på mig liksom men nån gång får det vara nog. Då gömmer jag mig bakom mattes dataskärm och då syns jag inte! Ha där fick dem! Människor är rätt dumma...

Som idag då, första av allt så kom matte hem skitsent i natt och då var vår helg-husse med och så var mattes kompis Åsa med, henne känner jag ju men jag morrade på henne lite för säkerhets skull. Så hon vet sin plats liksom. Ja och då blir matte arg på mig!!! Varför liksom? *skumt*

Sen i morse så går vi upp jättetidigt och matte är helt konstig och virrig. Pepsi fick inte följa med men det fick jag!! *nänänänä* Vi åkte till klubben fast matte körde nog fel för när vi stannade så var ju min kompis Artoo där och hans kompis Zaica. Fast henne är jag lite skraj för hon är ju så stor.. Sen tyckte matte att vi skulle åka med dem i deras bil? Ja man fick ju offra sig och följa med, annars vet man ju inte vad som kunde hänt..

När vi kommer fram vet jag direkt vad som är på gång, snygghetstävling!! Men matte hade tydligen andra planer för hon tyckte vi skulle tävla lydnad istället. Jaja man får ju ställa upp..

Mitt resultat blev såhär:

Platsen= 10p
Tandvisning= 10p
Linförighet= 7p (matte var lite kass på att följa med mig, ena stunden gick hon lite före och nästa lite efter, det är svårt det där med matte-dressering)
Läggandet = 0p (ja här var det ju det där med dresseringen igen, hon är ju så slarvig och gör inte samma sak alla gånger)
Apportering= 0p (den där pinnen var ju äckllig)
Ställandet= 9p,  (matte var för snabb i starten så jag hängde inte på direkt)
Inkallningen= 10p, är man proffs så e man. alla var impade över att jag var så snabb!! =)
Hoppet= 8,5 Råkade sätta mig snett
Helhet= 8p Bra samarbete..

Ja de ska bara veta hur mycket jag har fått jobba med att dressera min matte, hon är ett rätt hopplöst projekt. Ibland är man ju nära att  ge upp men då brukar hon muta in sig med att killa mig på magen.. Då får hon faktiskt vara kvar ändå...

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Hejja hejja hejja! Va duktig du och matte varit Ella! Det blir ju bara bättre och bättre!! :-D

Postat av: christel .B.

Ellisen, du måtte iallafall varit sötaste hunden på plan :-)
grattis iallafall till en väl utförd tävling..du fick matte att gå runt hela banan! bra gjort..och det går alltid fler tåg..see u
ps. imorrn ska rebell Rex träna i gruppen..ska bli skoj att damma av Bellen.;-)

Postat av: Lotta

va fick ni för poäng på fria följet??

Postat av: Lisa

Lotta där är inget fritt följ i ettan! ;) Det är linförighet bara!

Christel- Bra att du dammar av Rebellosauriusen, han blir säkert jätteglad!

Postat av: Lotta

VA?! De va de minsann när jag tävlade!!!!

Postat av: Lisa

Ja på stenåldern ja ;O) Näe men där har du ju ännu en anledning till att starta igen!

Postat av: Lotta

Haha.. :-P
Jamen klart jag måste starta!! Herreguud, fria följet är ju det jag kämpat mest med!! Och jag antar att de satte in apporteringen istället för det, och apporteringen är inte hälften så svårt. Hejja hejja! :-D

Postat av: R2

Tycker att du klarar av din matte riktigt bra. Du var så himla söt och pigg på plan och försökte verkligen hålla koll på din matte. Min har tappat stinget, jag ville jättegärna gå in på planen och visa vad jag fått henne till att göra, men inte då jag fick sitta vid sidan om och titta på...
Mänskor är svåra att förstå sig på. Tur att vi hundar träffas på mattekursen så vi kan kolla av med varandra hur vi ska lägga upp taktiken. Ses snart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback