Icing

Åkte pulka efter Frök igår, shit vad roligt det var! Men jag har nog en sadist-gen för fy fasen vad ont jag hade i både mage och häck efteråt. Något knölig mark där jag åkte..

Hon var iaf pigg och busig och gjorde ett par rusningar och två bock men det var ju ganska lite. Vi var ändå ute i nästan 40min. Ska tänka på att ha hennes körbett i nästa gång jag gör något som inbegriper körning, lite mer broms på det! Hon börjar bli mkt bättre med att lyssna nu men ibland är det precis som om hon glömmer bort sig och blir stenhård i munnen och hela hon blir stel som en planka igen. Har man otur då så sitter man bakom henne i en pulka när det händer och då kommer det ju en explosion. En skillnad som var denna gången var att jag blev iaf inte rädd! Var lugn och sansad hela tiden och därför hann hon inte mer än ett par meter iväg vid "anfallet" .

Ska nog testa att ha graman på henne när jag rider ut själv, som en liten säkerhet liksom..



I morgon ska jag på kurs på OBK med min olydiga hund. Har haft en del diskussioner med henne idag, hon har tydligen helt "glömt" bort hur man gör när man sitter kvar. Knashund! Det fick bli lite bassning och sen fick hon sitta kvar medans de andra hundarna sprang runt henne. Sen kallande jag in Pepsi förbi henne innan jag kallade på henne. Då var hon superdukig!


Igår var jag hos tandläkaren, inte ett enda hål och massor med beröm för mina rena tänder. Tack tack tant tandläkaren! Hon skrattade åt mig när hon fick höra vad jag hade gjort med eltandborsten.. Den har ju Pepsi fått, så jag måste handla en ny. Vill inte gärna dela med Pepsi liksom...

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Vad roligt, önskar jag oxå kunde kommaut och pulk-tolka lite!

Det får bli nästa vinter efter Gandalf!

Tack för allt stöd!"!

Kram Emily och pojkarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback