Galen ponnyhäst!!

Idag var det tänkt att jag skulle ge mig ut och rida för första gången på ungefär 2 veckor. Min nacke har spökat, var hos Bosse-naprapat och fick den fixad. Väldigt skönt!


Har fått låna Annas ena bomlösa sadel och tänkte ta mig ut på en lugn skrittur bara.. TRODDE JAG!

Kom ungefär 400m sen ställer sig Fröken och vill minsann inte gå mer.. Kämpade på i en halvtimme och tillsist kom vi 10m fram coh då gav jag upp och gick hem igen..

Klädde av henne och skulle longera istället, TRODDE JAG! Fröken trodde det var rodeo istället och släpade runt på mig hängades i repet i ungefär 20 min innan hon kunde tänka sig att trava. Resultatet av det hela är att Frökens matte har sönderbrända händer efter repet!



Lite foton tog jag iaf:

Med den bomlösa sadeln

Longering skritta kunde jag få henne att göra efter ungefär en halvtimme


Sen klippte jag hennes man och misslyckades så nu kan vi inte visa oss för folk, jag tror jag ska börja med knyppling istället..

image19
Men hon är ganska söt ändå ;) Och när jag tog in dem igår kväll så pussade och buffade hon på mig och blåste varm och go luft. Och då är det svårt att vara arg =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Hon är VÄLDIGT söt den där lilla damen! Och hon vet va hon vill... Och det är uppenbarligen inte att skritta en runda med den nya lånesadeln... ;O)

Postat av: Lisa

Nä det ville hon inte alls ;) Det gick iaf mkt bättre idag, vi kom runt hela rundan. Iof med div tjurrusningar och brallningar men vi kom iaf runt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback