Early Awake

Började jobba vid en icke-mänsklig tid idag, klockan 05.15. Det borde vara förbjudet att börja vid en så dum tid. Jag är kvällsmänniska och brukar inte vara ordentligt vaken förrens vid nio ungefär och nu tvingas man upp vid HALV FEM!!


Var hos Anna precis som planerat igår, blev en massa hästprat och fika. Very mysigt!

Fick se hennes nya häst med, den otroligt söta islänningen Vindstjaerna! Hon var jättesöt och putteliten, fast Anna är inte så stor så de kommer säkert bli ett fint ekipage. Hon hade shoppat ny sadel  till Casskad med en bomlös, och hon var helt frälst =) Så jag ska låna hennes andra bomlösa och prova på Fröken och se vad jag tycker. Det är ju ganska svårt att hitta sadel till henne så det kanske är ett alternativ under tiden jag letar.

Provade den igårkväll och det känes mysko men ganska bra. Den var nog lite liten i sitsen till mig men funkar att provrida i ett tag iaf. Ska försöka ta mig ut och rida en runda i skogen nu i veckan och se hur det känns. Det var lite äckligt vid benen med stigläderna men man får nog ha westernfenders istället tror jag..



Idag har jag, trots den äckligt tidiga morgonen, ändå en rätt skön dag. Slutar jobba klockan 13!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

usch så omänskliga tider du är vaken! Jag minns när ja jobbade me korna. då började vi 05. Usch va trött man var!!!

Postat av: Lisa

Ja är man kosse-skötare så börjar man omänskligt tidigt alltid =) När jag jobbade med det började vi med klockan 5, lagom kul att äta värsta jättefrukosten vid 4 på morgonen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback