Ella speaking!!

Halloj allihop!

Nu är det äntligen dags för mig att få skriva igen, matte är ju så snål med att släppa till datorn ;)

Jag har precis löpt nu och matte har varit så snål med killarna med, flirtade lite med Ollson & R2  när vi var på träningsstället men så fort det började blir lite kul så kom matte och avbröt *suck* Att man aldrig kan få göra som man vill va??

Jag har anmält mig till ett par tävlingar i lydnad med, hoppas matte har skärpt till sig tills dess så man kan visa sig ute med henne utan att skämmas. Hon kan ju vara så grymt pinsam den där, tillexempel när vi var i Smålandstenar. Då gör hon ju inte som jag har lärt henne! *suck* Men jag ska träna massor med henne innan dessaa tävlingarna så hon lyder mig extra bra ;)

Sen ska jag på snygghets-tävling den 11juli med. Där ska jag ha nåt som heter Cert tänkte jag.. =) Fast jag har tappat lite päls så vi får la se hur det går..

En grej jag har funderat på när det gäller min matte, hon är lite konstig ibland. På kvällen när jag är inne då tar hon på mig täcke, ett sånt där backontrack. Det är ganska skönt fast det inte passar. Kan hon inte tänka sig att sy om det snart?? Sen har hon blivit hemskt klantig, går och tappar saker HELA tiden som jag får plocka upp åt henne. Pinnar, diskborstar och en massa andra grejer. Sen blir hon jätteglad när jag hittar dem och då får jag godis ;)

Nu ska jag åka med mormor till fägrilt och där ska vi gå ut på promenad under tiden matte & morfar fixar med hästvagnen! Hejsvejs!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Det låter som om du har fullt upp med dig matte Ella! ;O) Hahaha!

Postat av: ZAMMY

Tjenar bruden.. lycka till med tävlingarna och vi kanske kommer och kikar på er :-) vart ska ni tävla..matte ska ut med Rex sarius och göra karate sparkar på TL ..ha ha ha! så vi kanske ses..t.o.m. samåka? vi ska till värnamo(dagen)smålandstenar(kvällstävling)

vi ses och hörs..voff

Postat av: R2

Vi får slå våra kloka små hvuden ihop. Mattar är inte kloka och kräver en massa träning ;) Snart är det onsdag och då får vi se till att vi hinner snacka ihop oss så vi kan få lite pli och reda på de där tvåbeningarna man måste ha med sig.

Postat av: Ella

Lotta - Ja alltså hon är rätt jobbig emellanåt min matte, hon behöver mkt miljöträning och socialträning för annars tjötar hon bara bort min träningstid ;)



R2 - På onsdag gäller det då alltså =) Våra mattar har ju lite samma problem, de tjötar på tok för mkt ibland. Mer socialträning ;)



Zammy - Vi samåker väldigt gärna til smålandsstenar? Annars ska vi tävla i Varberg och Halmstad med.Kul för Rebellosauriusen att få komma ut och tävla lite, karatesparkar är han ju bra på ;) Matte säjer att hon fortfarande inte vet om hon är kastrerad eller ej efter sina träningspass med Bellen hihi Jag & Pepsi vill ändå inte ha några läskiga männsko-bebisar så det hade nog varit lika bra :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback