Ellis rapporterar!

Nu är det äntligen dags för mig att få skriva igen! Det har hänt så mycket nu de senaste dagarna, först i fredags ställde jag ut mig på snygghetstävling och igår tävlade jag i lydnad. =)


I fredags var matte lite förvirrad så vi var lite tidiga till utsällningen men jag passade på att sova i min bur. Jag gilar min bur för den är trygg och mysig. sen vet jag ju att matte sitter bredvis så då kan jag sova lugnt ;) Efter vi hade väntat jättelänge så gick jag ut alldeles sömning och blev borstad av matte. Fast jag gillar verkligen INTE när hon borstar mig bakom öronen!!

Sen skulle vi värma upp oss lite och matte blev helt tokig :-O Hon sprnag och busade och var jätterolig så jag blev jätteglad! Sen gick vi in och vann vår klass direkt! Haha där fick de andra :P Sen efter en ltien stund skulle vi tävla om bästa tik och då vann Bettan (min storasyrra) och sen kom en annan hund som fick ett cert. Sen kom jag som fick ett CK och matte blev jätteglad! Jag fick massor av pussar och godis och sånt!

Fast jag såg att matte blev lite ledsen över det där certet så jag fick pussa lite extra på henne. Hon blev lite gladare när hon fick vår kritik där det stod en massa bra om mig och sen stod det en sak om matte med :-) "Shown and moved well" det blev hon glad för! Mormor handlade alla rosetterna, hon samlar på dem på en vägg hemma hos oss förstår ni, jag har jättemånga och Pepsi har bara två *hihi*

Efter det gick vi och handlade saker till nån valp, de handlade en jätterolig pipälg som jag ville ha men jag fick den inte! Fy fasen vad snåla de är! Taskigt! De handlade en borste med (stackars valp) och TVÅ koppel, räcker det int med ett undrade jag? Matte förkalrade att valpisen skulle ha ett när han följer med oss och ställer ut sig och ett när han springer i skogen och jagar älgar. Ska han få jaga? Det får ju aldrig jag.. Inte ens katten, inte ens lite!



Igår var det ju dags för att tävla lydnad, jag var lite nervös för att matte skulle vara trött efter utställningen och så men hon var faktiskt riktigt duktig. Vi gick in och gjorde vårt bästa men det räckte inte hela vägen. Tyvärr! Jag ville ju inte lägga mig när det var sådär blött och äckligt i gräset... Sen tog jag apporten men flyttade mig så jag såg matte ordentligt.. Så vi fick noll på båda dem momenten. Men vi fick jättebra på allt annat!
Platsen 9,5 (hörde inte riktigt matte när jag skulle sätta mig)
Tandvisningen 10
Linförighet 8
Läggandet 0
Inkallningen 10 (med kommentar härligt tempo, snyggt!)
Ställande 10 (med kommentar snyggt!)
Apport 0
hoppet 9,5 snett sitt
helhet 10

Och matte var jättenervös, det var ju på håret om det skulle räcka men icke,159,5p fick vi! Retligt på den där sista sa matte.. Men hon var nog ganska glad ändå för alla tyckte jag var så söt och duktig så de kom frma och sa det till oss. Då blev matte glad coh stolt så hon glömde nog bort lite att det inte gick så bra..

Domaren och TL hade sagt sen att de tyckte vi var jätteduktiga! Vår kompis Nina var skrivare och de tyckte jag var duktig som inte ens tittade åt henne innna vi var klara. Sen sprang jag däremot fram och hälsade på henne =)
Mina kompisar Imsa-pinscher & R2 var där och kollade med, det var bra för då kändes det som vanligt. Och matte hann inte bli sådär nervös heller ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Vilka poäng!!!!!



Matte och jag tycker att det var himla retligt och örättvist att ni inte fick ett förstapris iaf. Du är den absolut bästa och sötaste Phalenen iaf!!!

Postat av: Åsa

Tack!! Det var verkligen retligt med 159,5 poäng!!! Och ni var många med bara en eller en halv poäng under första priset!!!



Men det viktigaste är ju inte poängen utan att man själv tycker att man gör en bra prestation. Och vår prestation var iallafall blötast!!! :)

Postat av: christel

Tjabba.. ni kämpade väl..var stolt and be happy :-)

jobbat häcken av mig i helgen och fick idag städat vianor med..känner mig såå duktig såå med jobb..med hundträningen ska jag allt skärpa till mig med i veckan ;-)

jag e ledig torsdag..ska på kurs med mac i vall bara på kvällen..men jag tänkte f.m? e du hemma då?

see ya

Postat av: Lisa

R2 - Med de poängen vi fick är jag ju supernöjd! Och vi har massor av fler tävlingar på oss så man ska inte hänga upp sig på just denna!



Åsa - Er prestation var helt klart blötast ;)



Christel - Torsdag fm funkar fin för mig! Ska fixa en häst för premiering på kvällen sen men har ingenting för mig på dagen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback