Yes!

Var och tävlade med Ella i kvibille idag. Allting startade bra med att bilen inte ville starta! Fick ringa pappa så han kom och startade den med kablar så att vi kom iväg iaf. Innan pappa kom så hann jag messa Ola och vara sur och grinig, men den ängeln erbjöd ju isg att komma och hämta mig! Sötnos! Sen hittade jag knappt till ridhuset och var rädd att jag hade blivit sen. Men som tur var kom jag i tid och kunde dra mitt startnr, nr 4! Yes tänkte jag för då får jag gå in tidigt.

*Fick iof lägga platsen med hundar på båda sidor men det gick bra och vi fick en 10:a!
*Tandvisningen fick vi också 10.a på!
 
*Domaren var hård och nollade linförigheten, orättvist tycker jag efter att ha hört de andras kommentarer om schäfern som gick senare som fick en 5:a för en mkt sämre linförighet. Men det är ju inget jag kan påverka, hon var lite för het och ville springa fram för mkt.
*Läggandet under gång fick vi en 6:a på, hon hängde inte riktigt med i starten men hon la ju sig iaf! Äntligen!
*Inkallningen fick vi en 10:a på och den var jag supernöjd med, riktigt bra fart och snygg ingång!!
* Ställandet var bra förutom att hon la sig istället för satte sig när jag kom tillbaka, jaja shit happens. Hon ställde ju sig, det som hon har haft så svårt för. En 7:a blev det där!
* Apporteringen nollade hon, hon rep den men släppte direkt
*Hoppet fick vi en 10:a på! Sååå snyggt gjort!!
* Helhetsintryck 8:a, ngt slarvigt men glatt ekipage stod det..

Summan av det hela blev 130p och det är ju 20p bättre än sist! Jag är iaf nöjd med Ella, hon har förbättrat sig jättemycket eller så har vi kanske bara börjat förstå varandra??

Bilen ville inte gå igång när jag skulle hem heller, som tur var så var Pia kvar så jag kunde dra startkablar mellan våra bilar. Jag är lite trött på dne bilen nu, allt är pappas fel som glömde stänga av ljuset i torsdags..


Snart kommer Åsa hit och då ska vi lyxa till det och laga potatisgratäng och kyckling. Till efterrätt blir det toblereone-fondue *mums*

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christel

Snyggt kämpat på tävlingen och jag hoppas ni hade skoj. För det är det DET handlar om. Att ha skoj med sin vovvs ;-)
Imorrn kör vi rapport och sedan blir det jobba lite!! Vi får se till att träffas en dag. träna eller ta en fika.. :-)
See U

Postat av: Lotta

Va duktiga ni ÄR!! :O)
Jag hoppas ni kniper ert första pris inom kort! :O)

Postat av: Lisa

Tack tack!

Jag tycker det är helt okej att hon är för "het", hellre det får då har man ju lite att spela på när hon tycker det blir lite läskigt! Ska försöka anmäla mig till ett par inomhustävlingar till och se om vi inte kan fixa vårt 1:a pris!

Postat av: Lotta

Säg till vart du tänker anmäla någonstans, så kanske jag hänger på och tävlar med min trubbnos... ;O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback