Födelsedag & löshoppning

Ja söndagen var en ganska händelserik dag, hade släktkalas vid 10 på morgonen och fick en massa fina paket. Bland annat fick jag ett skitfint chokladfondue-set av min alla bästaste moster med familj! Fick singstar av mina snälla bröder, en telefon av farmor & farfar, ljusstakar av Anki & Sören och så fick jag choklad och lotter av Jan & Gunilla. Åt värsta brakfrukosten och var sen mätt hela dagen. Kalaset var slut vid två ungefär och då åkte jag hem och började plocka ihop inför kvällen. Fyllde hönät, plockade fram träns och spön och hämtade transport osv..

Vid halv fem kom Helén bort och då tog vi in hästarna för att borsta dem. Helén tog Fröken och jag fick ta Linda. Där gjorde jag ett nerköp kan jag säja! Hon var totalt täckt i lera och jag fick borsta som en tok för att få henne ren, men fin blev hon tillsist iaf ;) hon till och med blänkte! Fröken blev också jättefin, Helén kämpade med att få ren den geggiga svansen. Tog ut och lastade Fröken för att åka till Ekeberg och möta Charlie och Lotta. Jan skulle försöka lastad Linda men icke sa nicke tyckte hon och vägrade gå på. Vi åkte iaf och kom dit strax före Lotta, fick leta efter lysknappen men tillsist hittade vi den. Sen kom Lotta & Ola och vi skulle börja hoppa Fröken.

Denna gången fattade hon grejen och såg ut att tycka det var skitkul! Mycket piggare häst var det iaf! Hon hoppade ett par varv och 115cm som högst. Skitduktig var hon;
image4

image5
Korten är tagna av Lottas sambo Ola, tackar!

Linda tog det 1½timme att få på släpet så de missade löshoppningen denna gången, synd! Men hon får hänga med nästa gång och tills dess ska vi ha lasttränat i massor så hon går rakt på ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Ja, va duktig hon var lilla Fröken... Riktigt härlig hoppteknik! (Det tyckte Ola me!) När ska vi ta löshoppning nästa gång? :O)

Postat av: Lisa

Det var ju löshoppning den 3:e feb? Det hade kanske varit lagom tills dess? Försökt åka varannan vecka kanske? Iaf tills det blir sommar och man kan greja mer ute och så..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback