Träningsvärk & jobb

Är tillbaka på jobbet nu iaf. Inte kräkit sen onsdag förmiddag så nu e man back in business igen. Ska jobba till halv sex ikväll och det är en lite aning segt faktiskt...


Var ute på promenix med mor+Gunilla igår, gick i nästan 2h. Uppför Klövaberget -->Böshult och sen genom skogen till Boberg och sen hem. Denna rundan är såhär: Uppför->uppför->Uppför ------>nerför ->nerför->nerför i ganska branta backar. Hundarna var aströtta när vi kom hem så jag tog en dusch och passade sen på att åka till stan med mams en sväng. Vi åkte till Flygstaden och kollade på skor och handlade på ÖB. Jag storshoppade coh handlade en matta och sköljmedel =)

Har träningsvärk idag, skönt! Då känns det ju att man har gjort något vettigt. Jag gillar att ha träningsvärk! *konstig* Men jag blir nästan besviken när jag har tränat och inte får minsta träningsvärk, då har det ju kanppt gjort någon nytta ;)

Fröken har fått vila nu i ett par dagar, hon har varit ganska loj och jag tror det beror på fällningen. Hon får äta B-vitamin och verkar mkt piggare. B-vitaminen gillar de båda två, står coh gnäggar och vill komma in, en springer man in i sin box och äter. När maten är slut så står de länge och slickar krubborna ;) Ska ut och rida en sväng i morgon om vädret tillåter tror jag, känns som det var länge sen vi red ut och bara busade. Det behövs att bara vara ute och ha kul utan krav ibland!


"Fusk-tränade" med hundarna igår kväll med, först fick de leta godis inomhus i omgångar. Spelade spelen med dem och Pepsi fick plocka godis ut ur en stäng pet-flaska. Hon är ganska duktig på det, skruvar av korken fort som tusan! Sen tränade vi lite apportering med, Ella är jättefjantig med den där jäkla pinnen. Det funkar inte alls, hon spottar ut den så fort jag släpper den. Någon som har nåt bra tricks? Fick låna ett häfte av Christel som var himla bra så det har jag köpt. Tränar enligt det nu men det går ju såå sakta framåt. Och jag är otålig!

Nähä nu är det jobba som gäller, hej svejs!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christel

Hello kompis :-)
jo vi tar spåren början av nästa vecka..när slutar du en redig tid då? får ju vara innan det blir mörkt lixom..för jag har ingen pannlampa :D
man måste ha tålamod med hundträning..fråga mig!!jag vet ju det*s*. Sedan så har jag egentligen inte heller tålamod..men jobbar på det och försöker skynda låångsamt..see u

Postat av: Lisa

Tålamod är ju något jag inte har mkycket av. Tränar en liten stund varje kväll nu istället. Soff-träning är det senaste tekniken vet du ;) Slutar tidigt på tis, tors och på fredag är jag ledig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback