Slutar tidigt

Hundens tal till matte.

Jag har ristat mina klor i mattes hjärta att hon är min.

Rakt i mina ögon har hon lovat mig trohet.
Jag lägger mitt huvud i hennes hand,
för hon tycker om mig.

Min varma päls värmer hennes kalla händer
Innan jag somnar ser jag in i hennes ögon
för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne.

När jag vaknar finns hon alltid där.
Jag är trygg nära hennes kropp för hon vaktar mig.
Hon är trygg nära min mjuka päls för jag vaktar henne.

Jag följer varje steg hon tar,
jag lyssnar på varje ord hon ger.

Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta att hon är min.



Idag jobbar jag med min kompis Sandra,
vi håller på att bygga om och greja lite i butiken.

Slutar jobbet klockan två och sen tror jag att jag ska lägga
ett spår åt hundarna så att de får lite aktivering.
Pepsi blev friskförklarad igår och ska nu bara äta sista penicillinet
sen är hon fit for fight igen, fast med 13 tänder mindre då ;)

Frökis ska jag nog rida ut en barbacka runda på.
Känns som det var alldeles för länge sen jag bara red ut coh slappade..

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christel

13 tänder mindre?(pepsi)!!det låter väldigt många lixom...! Jag spårar gärna nästa vecka om du har lust. Jag lär vara ledig några dagar nästa vecka och jag planerar in massor av hundträning :-)

Postat av: christel

ps. OCH jag & Gabbe behöver en skytt till platsliggning och budföringar!!! :-)
fredagar brukar vara perfekt att skjuta på..kan du nästa fredag? och där innan kör jag gärna spår ell lydnad :-)
kramis

Postat av: Lisa

De har tagit nästan varannan tand på Pepsi! Hon ser lite rolig ut när hon flämtar men annars syns det tydligt att hon mår bättre!

Postat av: Alexandra alias. fjordtokan

Jättefin dikt. Blev ju helt tårögd. Gör det något om jag snor den? (skulle passa så bra till en bild som jag har).

Postat av: Lisa

Klart du får sno den! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback