R.I.P Abette

I morse trillade Bettan-hästen av pinn, 29 år fyllda.

Fias kusin släppte ut dem i hagen i morse och Bettis drog iväg på en galopp/bock runda och mitt i ett bocksprång så trillade hon ihop och var stendöd.  Hjärtat pallade inte mer. Men hon dog iaf som en lycklig häst och hon mådde bra ända fram tills hon dog..

Kommer sakna henne massor, Bettis var verkligen one of a kind! Senast i somras var jag ute och red på henne och då var hon som en unghäst, sprallig och busig som försökte småtrava så fort chansen gavs. I somras repade hon sig från en svår borrelia, hon var levande död men kom tillbaka och blev bra igen. Härligare och starkare häst har man fått leta efter... Finaste gumman!!

Bettis stam: http://www.allbreedpedigree.com/abette


Abette
1979 - 2008

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Oj, de va minsann ingen dålig ålder! Trist att hon inte finns mer, men så härligt att hon fått vara pigg och glad ända fram tills slutet. Hon galopperar alldeles säkert vidare på Trapalanda!

Postat av: Lisa

Ja man får ju tänka så att hon dog iaf väldigt lycklig och hon slapp lida!

Postat av: christel

Hej Lisa- nu springer hästen i himlen och mår hur bra som helst!
vill tacka för hjälpen idag i skogen och säga att Doxa klapp alla pinnarna i spåret ;-)
kramis

Postat av: Lisa

Gick hon "mitt" spår? Duktiga Doxa-tanten! Mina änglar var skittrötta efter sin dag i skogen och sov gott i soffan resten av dagen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback