Kört i skogen

Blir mest häst i min blogg nu har jag märkt. Men jag har ju träningspaus med hundarna pga tappat sug och det suget har istället hamnat på hästen. Så ni får stå ut med att det mestadels blir en hästblogg för tillfället. Men jag kan skvallra om att Ellis ska ställas i Malmö den 15:e mars.

Igår var vi i Fägrilt och körde i skogen med hästarna, de var superduktiga. Fröken var väldigt pigg men ändå väldigt sansad. Det var ju bara tredje gången hon drar timmer så jag är såå stolt över min lilla häst!  Linda därmot var lugn först men sen var hon galen! Hon tyckte det var så äckligt när det var blött i martken så hon hoppade igång med stockarna efter. vilket gjorde att hon flög på mig flera gånger, aj aj i Lisas fötter!


image8
Fröken står snällt och väntar när vi kopplar

image9
Och här är vi iväg..

image13
Åhej!


Jan & Linda:

image10
Stilla och väntar

image11
Kopplar av saxen

image12
Kortet taget 1908 eller 2008??



Det var iaf skitkul att vara ute i skogen med hästarna och det syntes så tydligt på dem, framför allt på Fröken, att de verkligen gillade det. Det är ju detta de är gjorda för. Värsta wow-känslan! Fick gå tillbaka och kolla på lavan vi hade dragit ihop sen och shit vad duktiga vi hade varit. Där var 17 träd och sen var där 5 i en annan lava!

Idag har vi bara paus, Helén har varit här och borstat på pållarna bara. Jag har varit ute och lagt ett varsitt kort godisspår till vovvsen som de ska få gå sen. Lugn dag idag faktiskt, skönt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: christel

Hej. Vad mysigt med lite häst tider..helt klart bra att variera lite på sina sysslor i livet..borde alla prova på. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback