Silvio-träning

Och idag gick det INTE bra, mitt tålamod var lika med noll mot slutet. Jag kämpade som f-n med att inte bli arg på henne utan bara lugnt jobba vidare med att flytta, flytta och flytta henne. Vad gör min snälla söta lilla änglahäst då? Glor surt på mig och sen stämplar hon mig på foten! OVANFÖR STÅLHÄTTAN!!!


Varför kan det inte bara gå bra? Varför promenerar hon så på mina nerver? Jag älskar henne av hela mitt hjärta men blir så ledsen när hon aldrig ger ett endaste dugg tillbaka. Jag blir så frustrerad när hon inte tycker att nån form av markarbete är roligt, det enda hon hittils tycker är kul är körningen. Då lyser hon upp och blir den hästen jag älskar! Men för att körningen ska funka utan bråk så måste jag kunna spänna för utan att hon flyger runt som en tok med rumpan. Hon måste kunna gå in mellan skaklarna och stå tryggt där sen, det är inget alternativ att ha det som nu när man måste bara två pers för att få rumpan på rätt ställe.. Det tar liksom bort glädjen i att träna..


Hon är ju så underbar annars, gosig och kelig precis som jag vill ha. Hon gnäggar varje gång hon får syn på mig! Då borde hon väl ändå tycka om mig? Varför vill hon inte göra mig glad då? Varför vill hon inte jobba med mig? Hon lägger 90%av energin på att inte gör som jag ber henne, sen får man traggla och traggla och sen vara nöjd med något halvdant..


Nu funkar det mesta hyfsat med markarbetet med hon vill verkligen inte backa in mellan skaklarna! Ska nog sätta upp två slanor på 4 dunkar så vi ska träna på, flytta rumpan och backa in. Stå still och sen gå LUGNT ut.. Det här SKA lösa sig! 
Hon måste kunna bli den häst jag vill ha?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jennika

Det är bra, ge dig inte. Hitta på alla möjliga backövningar och stå stilla övningar. Antagligen är hon lite väl klipsk. Man måste liksom luras och locka.

Postat av: Lisa

Det har du helt rätt i Jennika, hon är FÖR smart ibland! Måste hitta på ett sätt att utnyttja det på rätt sätt bara!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback