Premiärdags

Igår fick lilla bus gå en runda med både sadel och träns på.
Tänkte hänga lite på henne idag om Jan vill hjälpa mig att leda henne.
Lite för spännande att göra det själv ;)


I förrgår var jag & Pia och tränade vovve i Fägrilt, det blev både budföring och blodspår.
Dessutom blev det en kortispromenad i början med och då fick Kutte Dunderklump följa med.

Spåren gick kanon för Ella & Kutte, Pepsi är lite vimsig och tappar focus trots lätta spår.
Hon vet vad  hon ska leta efter men ringar jättemkt ändå och är typ aldrig rakt på spåret..
Knasvovve! Kanske ska prova på nåt annat sätt med henne?!

Ella tuffade på i sitt spår med bara ett tapp som hon hittade upp igen nästan direkt,
blev 2 vinklar för henne och fiffigt gömd klöv ;)
När hon fick upp spåret igen efter hon hade tappat var hon himla söt,
hon skrek till och susade iväg i världens 190 =)

Kutte... Vilken spårhund! Han är såå säker trots att han bara har gått 3 spår hittils,
Han fick ett ganska svårt spår tyckte jag, ca 300m långt och hade legat nästan 2h
med 3 vinklar hade jag lagt in också..
Men.... Han sprang nästan det och var på spåret hela tiden, klockren!
Kunde knappt hålla tillbaka honom!
Nu blir det dags för annan mark, bloduppehåll och längre liggtid,
han måste nog få lite utmaning lille Kurt!!

Tack Pia & grabbsen för en kanonhärlig dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: r2

Tack själv!



O sov som en liten gris. Jobbigt med nya sorters spår och den där håriga grejen i slutet ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback