Ögonlyst

Nu är både Ellisen & killen ögonlysta, båda två var ua och Ellas knäleder var också ua.



Så nu är det kanske dags att avslöja vem hon ska paras med, har ju inte velat skriva ut det här innan allt har varit färdigt med hans matte, ögonlysningen osv..

Men nu är det dags.. Killen jag har valt heter Geminga's Joyfor Johtinas, en tricolourhane med de finaste öronen jag nånsin sett. Hade med honom till Slöinge igår för att lysas och blev positivt överraskad av hur glad han var! Ett riktigt litet krutpaket med en sån go attityd. Inga problem att följa med mig som han aldrig har träffat förr och uppförde sig exemplariskt hos veterinären. Riktigt kul att han inte bara är en snygging utan också en sån härlig personlighet!


Kortet är taget av Joy's matte Anita

Så framåt söndag eller början på nästa vecka åker jag till Johtinas i Ljungby igen för att para henne och sen är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen! Vill ni kolla in Joy & Anita's kennel så har de hemsida; www.johtinas.com


Blev lite skakis när jag pratade med Ellas uppfödare igår och hon berättade att Ellis syster Nicki hade valpat men bara klarat en lite liten hane. Den första var döfödd och hade suttit fast men den andra lilla killen som kom ut vägde bara 76g men överlevde som tur var. Normal vikt på en phalénevalp är runt 150g så han var ju pytteliten! Jämför man med norfolkterrierna där valpvikten ligger på 200-250g när de föds så är det ju skillnad.






Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Finaste öronen? Du är tokig! Min hund har iallafall dem fulaste! ;O)

Postat av: Lisa

Haha ja det har du nog rätt i, tur att Baccon har en vacker insida ;) Det är inte lätt att vara ett fult barn :P

Postat av: Lotta

Men Lisa då, har du inte lärt dig att det är insidan som räknas? ;O)

Postat av: Lisa

Jooo men Lotta man kan ju försöka göra så att vovven slipper bli mobbad på valpkursen för att den är ful :P Sen så har jag beställt de vackraste phalénebarnen av dem alla så nu hoppas jag på att det kommer ut en ny utställningsstjärna till mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback