Nyårsafton!

Och alla hästars officiella födelsedag.. Så Vindstjärna fick bjussa de andra hästarna på inflyttnings-/födelsedags tårta, knäckebröd, melass, rivna morötter och äpplen uppepå som garnering. Mums tyckte de allihopa!
Frökis får säkert något gott av Anna också!

Idag har jag iaf haft lite träning med Lilla Bus, först hade vi lite "friendly game" och blev klappade överallt både med mina händer och repet, nemas problemas!

Efter det så fick hon på sig sadel och träns, har fått plocka ihop ett som passar av div. reservdelar. Hon har sitt egna bett i 10,5 som Anna skickade med, Fröken gamla cobträns som hon hade med sig, ett fint pannband med lila stenar i strl full och ett par stela flätade svarta lädertyglar i strl ponny =) Toppa det hela med min globus hoppsadel och ett brunt schabrak med vit/rosa passpoal så har ni hela outfiten!

Jan var snäll och ställde upp med ledhjälp och knä som jag kunde ha som pall när jag satt upp.
Tjohej så satt jag på ryggen, Vindstjärna vände inte ens på huvudet!
Sen gick vi på upptäcksfärd på gården, men sen kom vi till ett ENORMT dike!
Det var nog minst 20cm brett och 10cm djupt!!!!
Vindstjärna tog ett helikopterhopp över och jag var inte riktigt beredd, tur jag höll ett stadigt tag i manen!
Gick runt i ca 5 min och sen avslutade vi allt lugnt och fint.

Hon är en härlig liten häst, med betoning på liten, riktig liten plutta!
Men tryck är där, ska bli kul att få känna på henne på riktigt sen när hon är inriden ordentligt.
Kraften finns ju där i den lilla 5-växlade turbon=)




Ikväll bär det av till min dearly beloved wifie, Susanne!
Ska bli kul trots att jag ska vara chaffis.
Jag väljer alltid de sämsta gångerna att slipa köra.. Jaja!

Jag har hört rykten om nyårsfilé och poäjto-gratäng *mums*

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: [email protected]

Gott nytt år! Må 2009 vara dig till lust och glädje

Postat av: r2

Nu håller vi tummar, tassar och hovar för ett härligt nytt år!



Pia och vovvarna

Postat av: christel

Halloj. Härligt med hästeriet :-)

vi ses imorrn då på obk vid 11 snåret!!!see yah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback