Min lilla Frök

Idag har jag haft en mardrömsdag, halv tre i eftermiddags ringde telefonen. det var min hyresvärd som sa att Fröken inte kunde gå!

Hon hade rejsat med de andra i hagen vid halv två och när de hade fikat och tittade ut så såg hon halt ut. Han gick ut och kollade och då kan hon knappt röra sig stackaren! De skulle iaf försöka få in henne i stallet och la på henne täcke då jag trodde det ev kunde vara korsförlamning.

Fick ringa ut vet akut, jag sprang ut från jobbet så att chefen (som tur är tillika min pappa) fick stänga, och körde hem olagligt fort. När jag kom hem hade de inte fått in henne utan hon stod still i hagen och vägrade röra sig. Som tur var så var veterinären en snabb jäkel, han körde nog inte heller direkt lagligt på vägen

Hon kunde iaf inte röra sig och jag kunde inte sluta gråta. Det var nästan precis detta som hände min förra häst som tyvärr aldrig repade sig. Vet fick i henne i spruta Finadyne så efter ett litet tag kunde hon stappla de 200m in i stallet..

Snacka om en kul jul detta kommer bli

Nu verkar hon hyfsat okay, har inte ont nu och äter glatt sitt hö inne. Ska stå på box 3 dagar och ledas 6x5min varje dag för att lea på sig..



Min lilla häst

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: H *

- awh lilla häst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback