Min första dag & mitt första inlägg

Dags för mig Vindstjärna att skriva här, är ju nyinflyttad =)



I lördags kom Lisa hem till mig & min matte, hon ger matte lite konstiga idéer den där Lisa. Fast en del saker är ganska roliga. Som det vi gjorde i lördags; först fick jag prova sånt där som de stora hästarna har i munnen - Bett hette det visst. Uuuuuäääää vad äckligt det var! Men som tur var så slapp jag ha det så länge ;-) Sen fick jag sadeln på mig, det har jag haft ett par gånger innan. Det är ganska okej men lite jobbigt när de ska dra åt sadelgjorden om min mage. Sen gick vi en runda när jag hade sadeln på mig. Att jag är bäst, jag kunde precis som Casskad!

Men sen... Sen fattar jag ingenting? Jag fick gå fram till mattes pall och sen satte sig Lisa på min rygg!!! Vad skulle hon vara där för? Hmm.. Sen tyckte matte att jag skulle gå tillråga på allt, har inte den där Lisa egna ben att gå med Eller? Jag var hemskt skeptisk men fick ju gå med matte, försiktigt försiktigt gick jag! Sen när Lisa hade hoppat av fick jag massor med klappar och godis, det tyckte nog att jag var himlans bra!




I lördags kom Lisa tillbaka men då var hon inte alls lika kul.
Jag skulle gå in i den där lådan som Casskad åker i ibland, men denna gången stängde de in mig!!!
Sen körde matte och jag hade fullt upp med att hålla balansen därinne,
och sen när vi kom fram var vi inte hemma?

Fick gå ut i ny hage med nya kompisar, fick sova i ny box med.
Hamnade jämte en snäll tant som delade sitt hö med mig, jag tror jag ska ha henne till mormor!
Sen bor det en tant till här fast hon är en sur en,
jagar mig i hagen när jag försöker ta hennes mat och sånt.. *Hmm*


Aja jag ska nog få som jag vill, annars får jag fortsätta me datt försöka få igång mormor.
Jag sprang och bockade och var alldeles tokig men hon bara skrittade vidare..

Får nog prova nåt nytt i morgon, vad tror ni om att bita henne i baken?

Puss & bus/ Vindstjärna

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanne

Jag tror absolut på bitandet i baken! Dra henne lite i svansen oxå!

Postat av: Lotta

Väldans söt tjej, men vilket skägg! HAHA! :-D

Postat av: r2

Så fin hon är. Älskar sån pannlugg!



Det där med att nafsa lite i baken borde vara en bra idé. Det kan nog sätta fart på de flesta!



Tack för att vi fick låna Lisa idag. På så sätt fick du ju en lugn dag ;)

Postat av: christel

Nu e zsa-zsas stygn tagna och allt såg bra ut :-)

jag kan träna på lördag!!!rapport plopp!!!!

kraaam

Postat av: Lisa

Susse - Bak-bitning är nog en höjdare! Ska prova detta!



Lotta - Hon är skäggiga damen ju ;)



R2 - Tack för en härlig dag! Jag sov så gott igår!



Christel - Vi kollar läget! Hade varit kul.. Även om Pepsi inte sprang nåt :P

Postat av: r2

Vi har inget bokat på lördag. My dog känns inte som ett alternativ. Hellre egna hundar och frisk luft ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback