Love Sweet Love

Nu är Ella parad för sista gången,
dags att hålla tummarna för att allt går vägen.
Allt gick lika snabbt denna gången, Joy är ju en kille som har koll på läget ;)


Ellis har ju onkligen en något egen stil ;)


Tack Anita för att du har lånat ut Joy!





Har haft lite funderingar på Fröken, om jag verkligen vill ha kvar henne osv.
Är hon verkligen rätt häst för mig?
Det har varit ganska motigt ett tag och vi har haft en hel del meningsskiljaktigheter,
jag har haft väldigt svårt att motivera henne
och hon har gett väldigt lite tillbaka, man tappar sugen lite!


Men nu har jag iaf slutat tvivla och ska ta nya tag,
ska prova på lite nya idéer och ska nog lägga ner ridningen ett tag.
Jobba mycket markarbete med henne och få koll på det jag tycker är problem.
Funkar det inte 100% när jag står på marken kommer det aldrig bli helt bra när jag rider heller!


Så....
Nu ska jag gå in på samma träning som jag gjorde med Windy,
lite western/nh inspirerat och träna en lite kort stund varje dag.
På väg in från hagen tex!
Detta går ju alldeles ypperligt att göra under gatlyktan på gården
och då behöver jag inte känna mig stressad över att jag inte hinner rida.
Det är ju trots allt ingen världakatastrof att hon står ett tag till!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: R2

Låter som ett sunt beslut med Fröken!

Lilla söta är allt bra söt! Minivalpisar med lydnadslinjer - det låter nåt att hoppas på!



Ses i mellandagarna!!

Postat av: christel

så skoj nu med Ellis valpisar :-)

vi ses på rapport träningen mellan dagarna..men vi ses nog innan det..jag kommer inom jobbet och hälsar på snart oxå :-)

see yaa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback