Härliga Fröken!

Igår var jag & Fröken på "playdate" hos min Anna, vi tränar ju inför vår kommande långritt som ska gå av stapeln första helgen i okt.

Så igår var det dags att låta Fröken & Casskad träffas för första gången då, skulle ut och rida en runda på 1 mil i skritt för att känna av dem och så. Vädret sög, mulet och regnat hängde i luften när jag åkte hemifrån. Glömde självklart regnkläderna med Men gud var nådig och vädret höll som tur var uppe!

Gjorde oss iordning uppe hos A för att hästarna skulle få träffas lite genom galler först, men det var ingen fara alls. "åhh matte där är en sån som jag" sa båda två. A's Casskad belv dessutom helt förälskad i Fröken, äntligen hade det kommit en riktig tjej till honom Vindstjarna & Malaxis duger liksom inte till mer än att bita på

Det var skitkul att rida ut ihop med en likadan häst, som går lika fort osv. Det tog oss ca 2,5h att rida den milen i promenadtempo! Casskad hade massa viktiga saker för sig, lukta Fröken i rumpan och sånt. Men hon blev konstigt nog inte ett dugg sur på honom, la inte ens bak öronen. Skönt!!

Jag vågade dessutom slappna av och red långa bitar på hängade tyglar och bara satt och pratade med Anna utan att sitta på helspänn, det kom tillochmed bilar och Fröken reagerade knappt! Vi red de km på asfalten som är till Brännalt utan att jag blev skakis och sen var det bara jättemysigt!

Men som det snille man är så låg ju kameran kvar i bilen Ska försöka komma ihåg den tills nästa gång! För nu ska vi får tummarna ur och rida ut mer ihop!

Fröken var så underbar, hoppas hon håller sig såhär go som hon är nu över hela vintern. Nu är hon allt jag önskar i en häst!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback